Har en liten fråga då jag fundera på att köpa stövlar eller kängor för att ha och isfiska med och undrar vad ni använder och för och nackdela?. Jag hade tänkt att köpa mig ett par goretex kängor men funder om det funkar till detta? Jag tänkte att dom kommer ju bli blöta på utsidan och då kommer det ju frysa till is och då lär man ju bli kalla om fötterna. Tack samm för svar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad har ni på fötterna när ni isfiskar
Collapse
X
-
En sak du kan tänka på är att dom skall vara rejält tilltagna i storlek.
Du skall kunna ha en vanlig strumpa, gärna ylle, plus en riktigt tjock socka, gärna ylle där med.
Med dessa på dig skall det endå vara lite plats i kängan, då blir det varmt och gott..
Kolla på Öb efter M90 Känga från försvaret, klockren till ett billigt pris.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
-
Jag körde vanliga gummistövlar med raggsockar, funkade för mig, men vet inte hur lätt Du har att frysa, annars finns ju PowerBoots.
Kommentera
-
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Bästa som finns är Kamik Goliat. Ett alternativ som är mer allround är Nokia Kaira som har löstagbar filtstövel och är högre en Tuura, lite svåra att få tag på. Nokia Tuura med fast filt funkar och är lättare att få tag på. Bästa strumpan är Eskimo, finns med andra namn också men den har mest ull ca 85%. Eskimo strumpan brukar gå att köpa i jaktaffärer och på Granngården. Man skall vara "barfota" i strumpan då blir det varmast.
Kommentera
-
Power orginal är dom bästa jag provat i alla fall. Minst 90% av alla tävlingsfiskare använder dom. Lätta, bra att gå i och jäkligt varma. Dom håller ca 3 säsonger för oss som tävlar men då blir det minst 1 mil per helg i dom mellan december och april. Goa att ha på sig på vår och höst med. Sådana med urtagbart foder har jag inga bra erfarenheter av om man går en del i stövlarna. Fodret brukar börja glappa. Sen har många stövlar ett foder som inte torkar på flera dagar om det blir blött och det går oxå fetbort. Det är inte så enkelt att dom skall vara skön i affären om man är ute lite oftare än Svensson.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KimbowEn sak du kan tänka på är att dom skall vara rejält tilltagna i storlek.
Du skall kunna ha en vanlig strumpa, gärna ylle, plus en riktigt tjock socka, gärna ylle där med.
Med dessa på dig skall det endå vara lite plats i kängan, då blir det varmt och gott..
Kolla på Öb efter M90 Känga från försvaret, klockren till ett billigt pris.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
|
3 svar
277 visningar
0 gillar