Vippa på spöt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vippa på spöt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vippa på spöt

Ser ju för jävligt ut men man slipper ju hela grejen med en hobbyklämma eller någon annan lösning man sätter i isen. Känns inte som den sitter ivägen på detta sätt som jag tycker att det gör om man monterar den på spötoppen.
    Det enda negativa jag kommer på är att man inte hör när vippan lossat från linan o slår fram och tillbaks men man borde ju höra på ljudet ändå när den löser ut och slår mot spöt.

Vad tror ni?

Någon som provat detta?

Glömde lägga in bilderna först... man kan ju inte få både skönhet och hjärna.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Roddan; 2006-12-06, 18:13.

Att den kommer att slaska, vara iskall när man plockar upp den och man blir lätt skitvåt om händerna, är det dessutom under nollan kommer det frysa som fan(både i och på rullen samt i spööggorna). Sedan kommer den inte heller synas ngt vidare när det är snö på isen. Sista negativa kommentaren blir att det inte är bra att ha en "sido" vippa ist för den vertikala som blir vid t.ex. limklämma. Linan kmr glida av för enkelt till Gäddbetesfisken.
    sigpic

Kommentera

Nu blev man totalsågad.

Men du har ju rätt i det du säger... tänkte inte på det.

Trodde ju för en stund att jag var smart.

Kommentera

Håller nog med flode i de mesta. Framförallt lite jobbigt att få rullen full med slask som fryser fast lagom till hugg. Om du på något sätt kan ha rullen uppåt så funkar det nog bättre.
        Jag har exprimenterat och tänkt mycke på detta och på bilderna ser du har jag löste det. Jag förstår inte problemet med klämmor...jag tycker det funkar skitbra. Dessutom kanske man kan komma undan påståenden om att ismete är fasta redskap. Jag påstår att det är löstagbar tilläggsutrustning till spöt eftersom allt sitter ihop när man lyfter spöt, men det är min personliga åsikt och jag respekterar givetvis alla oliktänkande (bäst att tillägga)
        Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av mörtis
          Håller nog med flode i de mesta. Framförallt lite jobbigt att få rullen full med slask som fryser fast lagom till hugg. Om du på något sätt kan ha rullen uppåt så funkar det nog bättre.
          Jag har exprimenterat och tänkt mycke på detta och på bilderna ser du har jag löste det. Jag förstår inte problemet med klämmor...jag tycker det funkar skitbra. Dessutom kanske man kan komma undan påståenden om att ismete är fasta redskap. Jag påstår att det är löstagbar tilläggsutrustning till spöt eftersom allt sitter ihop när man lyfter spöt, men det är min personliga åsikt och jag respekterar givetvis alla oliktänkande (bäst att tillägga)
          Vad skall du med knallkorkarna till ?
          sigpic

Kommentera

Nja.....använder dom allt ibland. Skön känsla när de smäller.....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
            9 svar
            210 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Arbetar...
            X