Bygga Ismetepulka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga Ismetepulka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

är du svetskunnig kan jag också rekomendera dej att bygga i hydral-rör. Såna som brukar ligga i skrotcontainrarna runt verkstäder där dom pysslar med hydralik. Lätt och starkt material. Skönt om pulkan är lätt om man ska släpa den längre sträckor. Är det dessutom pudersnö så är det också en fördel. Men tror på bananens ide om att göra den bred så att den inte tippar.

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
      är du svetskunnig kan jag också rekomendera dej att bygga i hydral-rör. Såna som brukar ligga i skrotcontainrarna runt verkstäder där dom pysslar med hydralik. Lätt och starkt material. Skönt om pulkan är lätt om man ska släpa den längre sträckor. Är det dessutom pudersnö så är det också en fördel. Men tror på bananens ide om att göra den bred så att den inte tippar.
      Ja, fördelen med aluplåten är nu att den blir som en pulka. Det går liksom på snön helt utan motstånd underifrån till skillnad frpn andra konstruktioner som sjunker ner i snön. Och som du säger desto bredare desto stabilare.

Varför jag tog durkalu var enbart för att det var det som fanns i "rätt" tjocklek, att det sedan är snyggt är en bonus. Att det samlar is och snö är inte ngn höjdare dock
      sigpic

Kommentera

Hmmm vad ska man med ismetepulka till när man bor i mälaren, här får man tydligen bara he ett spö
        sjuksköterskestudent från västerås

Kommentera

blev lite sugen på denna konstruktionen när jag läste om den, men sidan funkar inte längre? Finns den kvar på någon annan plats? Eller har nån bilder kvar?

Kommentera

Tillverkade en "mini" ismetepulka nu i helgerna. Vill kunna packa in massa anna bröte i bagaget och så kanske man är 2 som har pulkor.....så en liten var ett av mina kriterier.

Köpte en "babypulka" för 96 kr på leksaksaffären (ingick rem - byt ut babyn mot beteshink), smällde dit 2 spöhållare x 3 rör för 99 kr/st. Satte slutligen in ett 110 mm rör för div vippor or hållare längst bak. Beteshinken passar bra. Borren bär jag ändå med skryllan.

Vi får se hur den fungerar, kan tänka mig att den kan bli lite ostabil om det är mycket snö. Något som jag får testa ut ....
            Bifogade filer

Kommentera

du kan gå in på teamperax.blogspot.com om någon dag... Vi håller på att bygga en (Vad vi tror) kanonpulka! Vi fortsätter idag å sen ska jag bara hinna blogga om den..

Kommentera

Så här ser min pulka ut, enkel funktionell och fångar fisk...

Kommentera

Ursprungligen postat av Esox-Lucius68 Visa inlägg
                  Så här ser min pulka ut, enkel funktionell och fångar fisk...
                  http://esoxhunting.blogspot.com/
                  Håller på att göra en likadan, fast med en murrar balja.
                  Får se hur det blir

Kommentera

Jagar som fan efter en gammal snowracer.

Vet att jag dumpade min första blå/grå i grannens hästhage för 15-ish år sedan.
                    Och mycket riktigt, hittade ett gammalt sönderrostat skelett idag när jag kollade..
                    Skev och jävlig, inte mycket till grund..

Sneglar på sonens Gula, men det e la till att ta i..
                    Så nu blir det att hitta nån på blocket..

Murarbalja..?
                    Låg, lång och bred?

Annars har dom någon på Maxi, har jag sett, men dom kanske inte tål kyla..
                    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

Har ett snowracer bygge jag är ruggigt nöjd med. Kolla mitt album.
                      Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      3 svar
                      276 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar