är du svetskunnig kan jag också rekomendera dej att bygga i hydral-rör. Såna som brukar ligga i skrotcontainrarna runt verkstäder där dom pysslar med hydralik. Lätt och starkt material. Skönt om pulkan är lätt om man ska släpa den längre sträckor. Är det dessutom pudersnö så är det också en fördel. Men tror på bananens ide om att göra den bred så att den inte tippar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bygga Ismetepulka
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jojon80är du svetskunnig kan jag också rekomendera dej att bygga i hydral-rör. Såna som brukar ligga i skrotcontainrarna runt verkstäder där dom pysslar med hydralik. Lätt och starkt material. Skönt om pulkan är lätt om man ska släpa den längre sträckor. Är det dessutom pudersnö så är det också en fördel. Men tror på bananens ide om att göra den bred så att den inte tippar.
Varför jag tog durkalu var enbart för att det var det som fanns i "rätt" tjocklek, att det sedan är snyggt är en bonus. Att det samlar is och snö är inte ngn höjdare docksigpic
Kommentera
-
Tillverkade en "mini" ismetepulka nu i helgerna. Vill kunna packa in massa anna bröte i bagaget och så kanske man är 2 som har pulkor.....så en liten var ett av mina kriterier.
Köpte en "babypulka" för 96 kr på leksaksaffären (ingick rem - byt ut babyn mot beteshink), smällde dit 2 spöhållare x 3 rör för 99 kr/st. Satte slutligen in ett 110 mm rör för div vippor or hållare längst bak. Beteshinken passar bra. Borren bär jag ändå med skryllan.
Vi får se hur den fungerar, kan tänka mig att den kan bli lite ostabil om det är mycket snö. Något som jag får testa ut ....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Esox-Lucius68 Visa inläggSå här ser min pulka ut, enkel funktionell och fångar fisk...
http://esoxhunting.blogspot.com/
Får se hur det blir
Kommentera
-
Jagar som fan efter en gammal snowracer.
Vet att jag dumpade min första blå/grå i grannens hästhage för 15-ish år sedan.
Och mycket riktigt, hittade ett gammalt sönderrostat skelett idag när jag kollade..
Skev och jävlig, inte mycket till grund..
Sneglar på sonens Gula, men det e la till att ta i..
Så nu blir det att hitta nån på blocket..
Murarbalja..?
Låg, lång och bred?
Annars har dom någon på Maxi, har jag sett, men dom kanske inte tål kyla..När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
|
3 svar
276 visningar
0 gillar