Hur förvarar ni era hjälpmedel på ismeteturen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur förvarar ni era hjälpmedel på ismeteturen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur förvarar ni era hjälpmedel på ismeteturen

Hur gör ni eller hur har ni era hjälpmedel med på ismete turen med fiskepulkan. Menar mera hur transporterar ni typ kroklossare, tänger. isskopa, kniv o sånna saker som skall med ut på isen. Jag har kört med en hink allting i men tycker inte det är optimalt riktigt. Kom med massa tips finns alltid nåt att lära sig.

Har allt mitt i skoterlådan men nog borde det väl gå att stoppa det i en verktygslåda? Min isskopa har teleskopfunktion så den är lätt att packa ner men det kanske blir bökigt beroende på hur din ser ut.

Den här verktygslådan är väldigt bra, ryms mycket i den och kostar inte så värst mycket heller. https://www.clasohlson.com/se/F%C3%B...da/Pr406882000

Kommentera

Jag kör med en plastlåda med stängbart lock. Lådan har jag i min pulka som jag använder vid ismetet. När man väl är på plats så brukar jag ha sånt som man behöver komma åt snabbt i en påse som man bara kan grabba tag i när man får hugg.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag har kroklossare, våg och måttband i en IKEA-kasse. Då är det bara att rycka med sig kassen när man springer på hugg så har man allt med sig, funkar även som vågsäck. Saker jag inte behöver komma åt snabbt ligger i ryggsäcken.

Kommentera

Småting som målebånd, veienett, vekt, tang etc har jeg i en toalettmappe både i båten og ved isfiske. Den passer inn under den ene gummistroppen rundt avkrokningsmatten min så jeg har alt på ett sted og får med meg alt i ett løft om det løser ut ved ett hull.
          Team Colibri

Kommentera

bra med lite tips tackar så mycket

Kommentera

Jag kör också med en sån där smartstore plastlåda i pulkan.
              Min avkrokningsmatta (Gardner XL nånting) har en ficka med dragkedja där man får ner peang, måttband och våg. Gillar det, lätt att glömma något när man springer iväg med mattan annars.

Kommentera

Packar största delen av utrustning i plastlådor med lock i pulkan, när jag väl är ute har jag matta, vågsäck och avbitartång i en ikeakassa, bara att greppa och löpa. avkrokningstången sitter antingen i någon ögla eller en ficka. bra att ha tillgänglig när man är ute och isar hålen om det skulle bli hugg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                3 svar
                277 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Niklar
                av Niklar