Har nyss köpt mig en utility sled pulka och jag funderar lite på hur man skall undvika slitage under den. Nu när det inte är snö eller då det är sandat eller grovt grus dit man skall dra den över vägar eller vissa steniga stigar så man slipper massa grova repor under. Nån som fäst några stålskenor under eller liknande så slits det på dom istället. Kom gärna med tips !!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Utility sled pulka
Collapse
X
-
Jag brukar köpa nya när dom går sönder. Har dock en till ved. Model lång som var den första jag köpte. Den satte jag 2st avkapade skidor under. Dock måste man minska utrymmet invändigt då man må ha nåt att skruva i. Veden bryr sig inte om sånt.
Testade att köpa nå smet och laga pulkorna när dom gick sönder. Men det höll inte länge.
-
Du bör lägga en bräda i botten så det blir starkt. Annars om skidan fastnar på nåt. Kvist som kommer in och du drar till så går plasten sönder runt bulten. All belastning blir ju på skidan, även när du drar på grus eller asfalt. Kan bli en stor påfrestning om du lastat lite för mycket, som jag alltid gör.
Kommentera
-
är det inte någon snö kan jag gå ner med pulkan först sen bär jag grejjerna i ikea kassar och lassar i nere vid isen, beror ju såklart på avstånd om det är värt två vändor, men där jag fiskar kan man sätta bilen relativt nära vattnet och oftast har man ju en kompis med sig som kan bära också.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
|
3 svar
277 visningar
0 gillar