Bra stövlar till isfisket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra stövlar till isfisket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu har jag nördat ner mig lite men inte extremt!
    Tillverkaren av igloo är LEMIGO i Polen. Och Lemigo greenlander och igloo termo 30 är samma stövel. Dock så verkar det som att få lemigo i svart verkar svårare. Hittat några på nätet men då tar dom lite mer betalt för dom annars är dom gröna.
    Och igloo termo 60 har jag inte fått riktigt kläm på. Samma stövel heter worker och är svarta men finns från -10 till -70 beroende på inlägget om jag fattat rätt. Sedan finns en Artic som är vanligast i grön men i vissa fall svart som är -50.
    Finns även ännu mer modeller och färger grader mm googla lemigo så hittar man massor. Wolf till -80 såg trevliga ut med.
    Tror det blir ett par LEMIGO arctic 50 för mig nu.

Kommentera

Ja Lemigo Vermont med sin kraftiga, isolerande sula ser ut att vara varm, påminner f.ö. om mina Bekina Thermolite.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Ja Lemigo Vermont med sin kraftiga, isolerande sula ser ut att vara varm, påminner f.ö. om mina Bekina Thermolite.
        Läs på sulan lemigo har patent med patent nr på igloo som är samma som greenlander. Kanske sålt dojorna till annan att få sätta sitt namn på om dom är så lika måste dom nog ha patent även på Vermont.

Kommentera

Nä Vermont har inte samma form på skaft och framförallt inte sulan är inte någon lemigo

Kommentera

Ja jag har ingen aning om märken och i fall Vermont är Lemigo men den ser mest kapabel ut av alla (Lemigo) stövlar oavsett fabrikat...

Kommentera

Får man fråga om nån har testat Julas billiga vinterkängor på isfisket bara 149:-
              Tänkte att dom skulle kunna funka när det inte är snöslask i alla fall eller större stöp på isen.

Kommentera

Jag skulle skaffa ett par nya P Original för 2-3 år sedan då mina gamla va slut, besökte en jaktbutik i stan som säljer stövlar.
                Killen som hjälpte mig fråga om jag skulle sitta still eller röra mig, ja man rör sig ju en del vid vinter fiske.
                Då var svaret enkelt BOGS stövlar,
                Kostar som 3 St P Original stövlar men klart värt de, höga neopren skaft och ordentlig sula gör att de kan användas o pulsa i djup snö.

Enligt killen i butik är inte P Original gjord för att gå längre sträckor med utan det är tänkt som värme stövel vid stilla sittande aktiviteter som jakt el liknande.

Kolla upp BOGS, vet inte vilka som säljer dem på nätet de får ni kika upp själva.
                Made in America

Kommentera

Mycket nöjd med mina Viking Ice fighter. Fryser aldrig i dom. Hyfsat rymliga i storleken men köpte ändå en storlek större än min egen, vilket jag inte ångrat.

Kommentera

Och jag är inte nöjd med mina Polyver Original värmestövlar.
                    Jag köpte ett par på postorder i tron att de var Powerboots Original (båda förkortas P Original och ser identiska ut när man klickar fram dem på nätet). Powerboots Original har rekommenderats tidigare på denna FS-tråd.

Polyver Original påstås klara 30 minusgrader, men håller inte måttet på långa vägar. Jag blev kall om fötterna redan efter en timmes fiske efter havsöring i höstas – och då var det ändå 2 grader varmt!

Man kan verkligen undra hur de gör sina tester.
                    Senast ändrad av Gössermann; 2017-02-26, 17:17.
                    Gråt inte...
                    båten ligger i vassen still
                    full med gäddor och braxar
                    full med ålar och laxar
                    (Alice Tegnér)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31