Ismetevagn!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetevagn!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skidor är kanon, du pallar upp din låda med aluprofiler mellan skidorna o boxen... Vi har popnitat fast skidorna via bockad profil.
    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

//Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
      Skidor är väl ingen höjdare! Bättre att använda en kälke eller spark som grund tror skidorna gräver ner sig mer i snön än medar.
      Så du tror, på fullaste allvar, att det går snabbare att åka Vasaloppet med skridskor, än med skidor???

Kommentera

Min granne har en grym sak som är en barnvagn med skidor under. (hjulen sitter också på men de går och ta av)Det e bra om det är en bit å gå till isen..

Kommentera

Jag är nöjd med min:

Otroligt enkel att bygga och billig om man har en gammal snowracer

Är nu lite ombyggd och har 2st spöhållare för 6 spön på sidorna istället.

/Martin

Kommentera

Ursprungligen postat av MWI
            Så du tror, på fullaste allvar, att det går snabbare att åka Vasaloppet med skridskor, än med skidor???
            Snö på isen kanske? Du lär ju inte ismeta i skidspåret eller?

Kommentera

Ja, det är snö på isen. Just därför det är bättre med skidor. Har du någonsin försökt åka skridskor när det ligger 2dm snö på isen? Det gör man bara en gång kan jag tala om.
              Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ursprungligen postat av pontus
                Ja, det är snö på isen. Just därför det är bättre med skidor. Har du någonsin försökt åka skridskor när det ligger 2dm snö på isen? Det gör man bara en gång kan jag tala om.
                Pontus, han menar nog att medar/skenor skär igenom snön bättre och det har han fullständigt rätt i. MEN när det ligger så mkt snö att det tar emot mot underredet på pulkan suger medar eftersom det blir väldigt ostabilt då eftersom medarna hela tiden söker sig mot isen till skillnad från skidor som går "på" snön ist för igenom.

Sedan är skidor MYCKET bättre att dra på barkmark, som iaf jag ofta utsätts för än medar som bara gräver ner sig o.s.v.
                sigpic

Kommentera

Skidor är väl ingen höjdare! Bättre att använda en kälke eller spark som grund tror skidorna gräver ner sig mer i snön än medar.
                  Jag försöker igen, eftersom 25öringen inte trillade ner. Bry dig inte om fisket, nu gäller det skidor eller medar på snö.
                  Det finns en anledning till att dom flesta (99.99%) använder skidor på snö och medar på is. Det var där liknelsen med Vasaloppet kom in.
                  Medar gräver ner sig i snön, vilket skidor inte alls gör i samma utsträckning.
                  Du vet, isfiske i detta avlånga land, innebär för väldigt många, att det inte bara är is på sjöarna, utan ofta en jäkla massa snö också.

Hmm, medar i lössnö..., man kanske borde testa? Näääää!

Kommentera

Ursprungligen postat av pontus
                    Har du försökt åka längdskidor i 1 meter nysnö? Simma i sirap? Finns mycket dumt man kan hitta på..

Kommentera

Har du försökt åka längdskidor i 1 meter nysnö? Simma i sirap? Finns mycket dumt man kan hitta på..
                      Allt händer ju på hur tungt lastad pulka man har och framförallt MARKFRIgången på den.

Den med vasaloppet var ju fan semsta jämnförelsen!
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      3 svar
                      276 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar