Skidor är kanon, du pallar upp din låda med aluprofiler mellan skidorna o boxen... Vi har popnitat fast skidorna via bockad profil.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismetevagn!!!
Collapse
X
-
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
Ursprungligen postat av savbrinkSkidor är väl ingen höjdare! Bättre att använda en kälke eller spark som grund tror skidorna gräver ner sig mer i snön än medar.
Kommentera
-
Jag är nöjd med min:
Otroligt enkel att bygga och billig om man har en gammal snowracer
Är nu lite ombyggd och har 2st spöhållare för 6 spön på sidorna istället.
/Martin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pontusJa, det är snö på isen. Just därför det är bättre med skidor. Har du någonsin försökt åka skridskor när det ligger 2dm snö på isen? Det gör man bara en gång kan jag tala om.
Sedan är skidor MYCKET bättre att dra på barkmark, som iaf jag ofta utsätts för än medar som bara gräver ner sig o.s.v.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av savbrinkSkidor är väl ingen höjdare! Bättre att använda en kälke eller spark som grund tror skidorna gräver ner sig mer i snön än medar.
Det finns en anledning till att dom flesta (99.99%) använder skidor på snö och medar på is. Det var där liknelsen med Vasaloppet kom in.
Medar gräver ner sig i snön, vilket skidor inte alls gör i samma utsträckning.
Du vet, isfiske i detta avlånga land, innebär för väldigt många, att det inte bara är is på sjöarna, utan ofta en jäkla massa snö också.
Hmm, medar i lössnö..., man kanske borde testa? Näääää!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pontusJa, det är snö på isen. Just därför det är bättre med skidor. Har du någonsin försökt åka skridskor när det ligger 2dm snö på isen? Det gör man bara en gång kan jag tala om.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
|
3 svar
276 visningar
0 gillar