Jag råkade impulsköpte ett demo-ex Abu Garcia Veritas medium pimpelset när skulle köpa maggot på den lokala fiskebutiken häromdan men har inte hunnit prova det än och är ett tag kvar innan jag har möjlighet. Är det någon här som har testat dom och hur dom fungerar till 1-3 kilos ädelfisk?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abu Veritas pimpelset
Collapse
X
-
Läst fina recensioner på dom amerikanska isfiskeforumen - verkar vara reko grejjer till bra pris faktiskt, betydligt bättre än det mesta på den svenska marknaden (även om det nu faktiskt från iår finns veritas och berkley lightning ice rods som komplement till normaks fina klinga från förra året). Det enda som hoppar upp ett snäpp från Berkly på svenska marknaden är lundgrens som faktiskt saluför st.croix's fantastiska klingor för pimpling.
Vad fick du betala?
-
Läst fina recensioner på dom amerikanska isfiskeforumen - verkar vara reko grejjer till bra pris faktiskt, betydligt bättre än det mesta på den svenska marknaden (även om det nu faktiskt börjar ljusna lite med veritas och berkley lightning ice rods som komplement till normarks fina klinga från förra året). Det enda som hoppar upp ett snäpp från Berkly på svenska marknaden är lundgrens som faktiskt saluför st.croix's fantastiska klingor för pimpling. Tror dom direktimporterar dom.
Vad fick du betala?
Kommentera
-
Gav 400kr för setet så den var en bra bit dyrare än vad de billigaste tar för det i staterna, har dock ingen koll på vad det kostar på andra ställen i Sverige. Men tycker ändå att priset var hyffsat för att inte bara vara något generiskt haspelset, det ser då iaf bra ut.
De klagomålen jag har så här innan jag har provat det är att det hade varit bra med en färgglad spötopp samt att det saknar någonstans att fästa kroken i så man får sätta den i benen på spöringarna eller någon annanstans.
Jag hade kollat på st.croix's innan, jag hade tänkt prova på lite mer amerikaniserat isfiske den här vintern, dock utan fiskeark, soffor, gasvärmare och andra överdrivna bekvämligheter St croix-spöet har ju en fördel med nappindikatorn men då bara det spöet kostade mer än det här setet så körde jag på det här, hade dock varit kul att testa ett st croix-spö någon gång även om det bara hade varit ett pimpelspö. Sen får jag se om man behöver leta reda på någon kraftigare sorts nappindikator som man kan sätta på utan att behöva ta av toppöglan till det här spöet.
Kommentera
-
st.croix med indikatorn är fantastiskt för myska/fluga fiske utan blänke/blink. Tänk dock på att man måste använda tunn nylon med det spöt, fireline nöts av på metallringen på själva nappindikatorn... Brände en fiiiiin på det sättet förra året
Färgad topp är inga problem att fixa själv med hjälp av epoxy och färgpulver - fixat det på ett av mina st.croix i samband med att jag lagade en skadad toppögla.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
|
3 svar
277 visningar
0 gillar