Visa upp era skryllor! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era skryllor!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Visa upp era skryllor!

Hallåj vintern är i antåg och själv har jag tagit mig tid och knåpat ihop en ny skrylla till vinterns pimpelfiske! Tänkte att vi kan ha en tråd där man kan visa upp sin skrylla så att vi kan stjäla smarta lösningar av varandra. Tycker att det formidabla sittdonet förtjänar en egen tråd då den spelar så stor roll inom vinterfisket och det är väl bra om folk kan bli inspirerade eller få nå frågetecken utrett genom att kolla på andras byggen när dem ska göra sin egen!
    Mig veterligen finns det ingen sån här tråd ännu så tog mig friheten att göra en.

Jag kan väl börja med mitt egna nybygge så vi har nåt att börja med, 20L hydrauloljedunk med ett lock av plywood och markisolering! två spöhållare utav elrör som fick lov att luta lite för att spöna ska få plats samt en avkapad spolarvätskedunk som fiskbehållare! Perfekt sitthöjd för mig som är 175cm lång.
    Click image for larger version

Name:	P1020331.jpg
Views:	1
Size:	1,00 MB
ID:	1825112Click image for larger version

Name:	P1020332.jpg
Views:	1
Size:	1 004,2 KB
ID:	1825113

Så alla pimplare där ute börja bomba med bilder nu!

Fin dunk!

men fyfan inte vinter redan, den var så lång sist...

Kommentera

Jag köpte en Ron Thompson för ett par vintrar sedan. Är man som jag mindre händig på att bygga skryllor m.m.? Då kan jag varmt rekommendera denna. Bra sitthöjd och rymmer allt man behöver för pimplandet + lådan med mackor och termosen. Löstagbar värme dyna och trä lock med fisk inkast. Har både bärhandtag och ryggsäck remmar.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag kör också med en Ron thompson. Riktigt nöjd. Skönt att kunna bära den som ryggsäck. Har använt en hembyggd av plastdunk tidigare.

Kommentera

Ja dem ser fina ut dem där, ryggsäckslösningen lär va gött om man ska flytta sig långt på isen! själv är man för snål för köpeskryllor...

Kommentera

skall jag ut och pimpla en heldag eller i alla fall en längre tur så föredrar jag en stolryggsäck, tycker den är lättare att bära och man får med det mesta.Gäller det bara fiske några timmar och inte en massa grejer skall med så föredrar jag precis en sån skrylla som TS tillverkat, perfekt för lite spön och smågrejer och kasta eventuell matfisk i.Helt perfekt till tävlingspimpel om man ägnar sig åt det....
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
            3 svar
            277 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Niklar
            av Niklar