Min nya isborr ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min nya isborr !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

vet inte om det är nya eller inte, skillnad?

den tidigare strikmaster lite satt en subarumotor på om jag inte har helt fel...hondan kom förra året...
    Senast ändrad av byggarn; 2013-11-25, 23:40.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      http://www.ebay.com/itm/Strikemaster...item3f2c3bd1fa

vet inte om det är nya eller inte, skillnad?

den tidigare strikmaster lite satt en subarumotor på om jag inte har helt fel...hondan kom förra året...
      Jag drog en förutfattat mening eftersom bilden är stämplad "11-17-2007" och det lär ju vara en felaktig datuminställning på kameran eftersom det ju är hondan (jag visste att det satt en subaru innan men inte från och med vilket år hondan kom).
      Läste mig till att den "äldre" Strikemastern hade viss problem med att det kunde komma olja på tändstiftet även om man transporterade den åt rätt håll hela tiden. Den nya modellen var visst bättre på den punkten, förstod inte om det fanns två versioner av hondan helt enkelt. Men då gällde nog det subarun!?
      Senast ändrad av hewzter; 2013-11-26, 08:21.

Kommentera

så som jag fattat det är det så i alla fall.....verkar dock som de levereras med olika blad i skäret, "Kinesiska" och "Svenska" blandat...och en del har väldiga problem med de Kinesiska (vem är förvånad?)....verkar även som att en del är otroligt nöjda med dom men att en del inte går riktigt bra förrän de blir riktigt inkörda...levereras tydligen med för liten oljeförpackning också...inte likt Honda...
        Undrar varför den inte tagits in här....men då skulle den väl kosta 10 papp....
        Senast ändrad av byggarn; 2013-11-26, 09:48.

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          Undrar varför den inte tagits in här....men då skulle den väl kosta 10 papp....
          Med största sannolikhet..

Kommentera

hmm... Lite skojj är det endå att jag hittar en större tråd om Husqvarnas moddeller ("Huskys") och konstaterar att dom som ismetar över den stora pölen atlanten lider av ett omvänt bekymmer... Husqvarna kostar runt 1000 dollars därborta... Dvs, ungefär samma sak för dom med ett större, dubbelt, påslag gentemot dom "inhemska" modellerna. Dock fortfarande billigare än i Sverige (generellt) men endå...

Kommentera

Hej
              Efter en säsong med Hondan så har jag dessa erfarenheter.

När jag öppnade lådan och packad upp isborren så följde det med motorolja.
              Sjukt lite olja , men det var så det skulle vara .
              Men till i år har det kommit nya direktiv . Ny olja och mer mängd ska man tydligen fylla på med .http://demandware.edgesuite.net/aagv...tice.pdf?id=11

Sen första gångerna jag körde den så dog den efter ett tag vid full gas, kom fram till att det verkar vara luftningen till tanken , öppnade bara tanklocket och stängde ! Sen gick den som en raket !.

Man kan lägga den hur som helst utan att något läcker eller att den blir svår startad.

Men har läst på USA forum att man ska vara försiktig att fylla för mycket olja . Då kan det bli problem .

Kan kolla upp vem jag köpte den av på ebay om någon är intresserad .
              Men be han inte att skriva ned värdet :-), då ville han nästan inte skicka till mig !!

Kommentera

Hur mycket väger själva motorn?

Kommentera

7,6kg med bensin

Kommentera

Vet du om en motorspiral från mora passar på motorn? Och vet du om det går att endast beställa motorn? Har en mora motorspiral + jula jordborr just nu, skulle vara schyst att byta upp sig..

Kommentera

Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
                      Vet du om en motorspiral från mora passar på motorn? Och vet du om det går att endast beställa motorn? Har en mora motorspiral + jula jordborr just nu, skulle vara schyst att byta upp sig..
                      Nej,bara motorenheten har i alla fall inte jag lyckats få tag på trots ihärdigt frågande på flera ställen....moraspiralen borde passa då det sitter sådan på....(lazer) Har du kollat upp borren alls????

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      3 svar
                      285 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar