Har både metat och anglat en hel del men för några år sen tog dom bort knallkorkarna i butik för att de var "skadliga" för hörseln. Det stämmer säkert om man har den precis vid örat när man står inomhus, men definitivt inte om man sitter på isen på en sjö med vind-faktorn och den eventuella snöns ljuddämpande effekt. Jag ställer mig frågande till varför man tog bort denna mycket användbara detalj för ismetaren.
Visserligen kan man använda ål-pingla men den tenderar ju att låta så fort vinden ligger på lite.
Som tur är kan man fortfarande komma över några paket i nåt marknadsstånd ibland men de lär ju ta slut också. Min fråga är; vad använder ni istället för knallkork när ni metar/anglar? Har ni nåt knep med pinglan om ni använder den, för det är väl knappast bara jag som haft de problemen med vins osv...
Seanmike

Visserligen kan man använda ål-pingla men den tenderar ju att låta så fort vinden ligger på lite.
Som tur är kan man fortfarande komma över några paket i nåt marknadsstånd ibland men de lär ju ta slut också. Min fråga är; vad använder ni istället för knallkork när ni metar/anglar? Har ni nåt knep med pinglan om ni använder den, för det är väl knappast bara jag som haft de problemen med vins osv...
Seanmike
Kommentera