Man skulle kanske kunna sätta en liten blink lampa över balanspirken som en upphängare, vet att vissa kör med lampan ovanför blänket istället för bakom vid rödingfiske. Dock aldrig provat själv så antar att det bara är att testa
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa blink lampan eller blink pirken ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inläggHar hitintills testat dessa blinkpirkar:
[ATTACH=CONFIG]50065[/ATTACH]
Antingen Kinetic eller Stoxdal. Det finns två varianter, enkelplink som blinkar nere i "spetsen" och dubbelblink som blinkar både uppe och nere. Båda fungerar bra på röding när jag kör med dessa, framförallt röd och orange. Helt klart bättre än utan blinkpirk i varje fall. Vissa klagar på att de kan tappa kontakten ibland, men jag har inte upplevt det ännu. De börjar blinka så fort de får kontakt med vatten. Går ej att byta batteri på dessa. De håller väl kanske 100-150 timmar sen är det bara att kassera.
Finns bland annat på Huntyard & Berras samt Regal Sportfiske i Vårby. 40kr för enkelblink och 45 för dubbelblink, helt OK pris tycker jag!
Kommentera
-
Jag skulle vilja testa att ha någon liten blinkande grej till fluga när det är sen höst och tidig vår och man kör med stora streamers. Hade varit kul att ha någon streamer som hade någon blinkande lampa. Ingen som vet om det finns och att den inte blir för tung för ett #5 spö.Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sikt1, 2024-03-09, 10:41
|
3 svar
278 visningar
1 gilla