Hej jag har ännu inte hunnit med mitt första ismetepass, jag har köpt 3st wiggler spön med en multirulle som jag inte äns vet hur man får ut linan på vettigt sätt. Har 2st haspelrullar som nylonlinan sprutar ut på då man öppnar haspeln, alltid kört med flätlina innan och då den inte är lika elastisk så händer inte samma sak med den. Är det meningen att man ska släppa på spärren och dra ut linan för handen? knappast.. 0,40 nylon på alla rullar, kanske har för mycket lina på en av rullarna men händer lika på båda. Kanske går det bättre då man har mört på kroken, dvs tyngd i andra änden.
kan någon förklara??
Edit: vill åtgärda felet så snart som möjligt då jag vill kunna börja isfiska, rådfrågade på en fiskebutik och han sa att jag kunde köra med två gamla haspelrullar och köpa en multi, så jag köpte en lite dyrare multi med räkneverk och allt bara för att jag hade tänkt ha den på trolling i sommar också, verkar som att jag skulle behöva 2 till multi nu.. om det är enda lösningen om jag ska köra med 0,40 lina så undrar jag om någon har tips på rullar till bra pris?
kan någon förklara??
Edit: vill åtgärda felet så snart som möjligt då jag vill kunna börja isfiska, rådfrågade på en fiskebutik och han sa att jag kunde köra med två gamla haspelrullar och köpa en multi, så jag köpte en lite dyrare multi med räkneverk och allt bara för att jag hade tänkt ha den på trolling i sommar också, verkar som att jag skulle behöva 2 till multi nu.. om det är enda lösningen om jag ska köra med 0,40 lina så undrar jag om någon har tips på rullar till bra pris?
Kommentera