Små billiga haspelrullar ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Små billiga haspelrullar !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Små billiga haspelrullar !

Tjenis !

Nån som vet vart man hittar små haspelrullar till "lättare ismete" som till tex abborre.
    Spöna är egengjorda av några förbrukade haspelspön och längden ca 50-60cm.

/putte

Olssons har ju en del haspelrullar i prisklassen 150 - 200:- . Fanns någon billig med påspolad lina också.

Kommentera

Vet inte vad du tycker är billigt, men denna tycker jag är helt ok. 149kr

Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
        Vet inte vad du tycker är billigt, men denna tycker jag är helt ok. 149kr

http://www.fiskedags.nu/sv/vinterfis...ansen-ice.html
        Helt okej pris faktiskt, blir nog 2 sånna om jag inte hittar några andra tack för tipset!

Kommentera

Jag har sett att Happyangler kör Shakespearerullar för 109 kr, kanske går dessa att hitta riktigt billigt på Hi Sport också. Beten.nu har Rovexrullar för 199 kr och har ju just nu 25% rabatt på det.

Andreas

Kommentera

Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
            Jag har sett att Happyangler kör Shakespearerullar för 109 kr, kanske går dessa att hitta riktigt billigt på Hi Sport också. Beten.nu har Rovexrullar för 199 kr och har ju just nu 25% rabatt på det.

Andreas
            Vet inte om det bara är jag som har haft riktigt otur men just Shakespears billiga rullar har jag inte någon bra erfarenhet av direkt. Den höll inte ens för ett fiskepass. Den gick i sönder både i rullfästet och veven. Och det utan att få någon fisk på den och kast med olika beten upp till 7g. Det var en rulle som var en lite större modell. Som sagt så vet jag inte om det bara var jag som hade otur eller inte... Jag trodde innan dess att Shakespear var ett "bra" märke, men sen efter detta och jag frågade om det så sa de jag kände som är lite av "märkesbögar" att deras dyra grejer är/var helt ok men deras billiga var ren skit. Men än en gång så vet jag inte ville bara att ni som inte vet åtminstone ska bli varnade eller om ni som verkligen vet kan dementera detta så hade det ju varit bra.
            Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Dogger säljer en lite Shakespearerulle för 99:- (ord 299:-) med påspolad lina. I vart fall i den fysiska butiken.

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
                Vet inte om det bara är jag som har haft riktigt otur men just Shakespears billiga rullar har jag inte någon bra erfarenhet av direkt. Den höll inte ens för ett fiskepass. Den gick i sönder både i rullfästet och veven. Och det utan att få någon fisk på den och kast med olika beten upp till 7g. Det var en rulle som var en lite större modell. Som sagt så vet efter detta och jag frågade om det så sa de jag kände som är lite av "märkesbögar" att deras dyra grejer är/var helt ok men jag inte om det bara var jag som hade otur eller inte... Jag trodde innan dess att Shakespear var ett "bra" märke, men sen deras billiga var ren skit. Men än en gång så vet jag inte ville bara att ni som inte vet åtminstone ska bli varnade eller om ni som verkligen vet kan dementera detta så hade det ju varit bra.
                När det gäller de billigaste rullarna spelar det nog ingen större roll vilken tillverkare det gäller för kvaliteten hos dessa produkter speglar förmodligen inte de övriga modellernas (högre prissatta) prestanda oavsett.

Köper man tex en rulle för 99 spänn eller så från tex Shimano, Daiwa eller någon annan välrenommerad tillverkare spelar det ingen roll hur bra tex en Stella är :P Det gör inte att rullen för 99 spänn är bättre.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                  Dogger säljer en lite Shakespearerulle för 99:- (ord 299:-) med påspolad lina. I vart fall i den fysiska butiken.
                  Den rullen har nog haft ordinariepriset 299 kr i krämarens våtaste dröm.
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                    Det var ett sånt klipp som den rullen jag pratade om var. 99:- inkl. påspolad lina. Linan hade sånt linminne att det såg ut som girlanger, veven gick sönder och rullfästet gick sönder och detta efter en halv fisketur...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    767 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31