Storm balansjigg. Kanon eller kalkon? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storm balansjigg. Kanon eller kalkon?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Storm balansjigg. Kanon eller kalkon?

Hur många tror på Storms nya "balansjigg"?

Eller är det någon som rent av testat den?
    18
    Kanon
    33,33%
    6
    Kalkon
    27,78%
    5
    Vågar inte ens gissa
    38,89%
    7

Jag har personligen inte testat den, men vet att den har fått dålig kritik från andra håll.

Kommentera

Här är en bild.
      Bifogade filer

Kommentera

Har testat hur den går i vattnet och den såg mycket lovande ut. Vågar dock inte påstå att den skulle vara bättre än rapala eller nisse, men den kostar ju heller inte lika mycket.

Kommentera

Jag har provat den och rörelsen ser fin ut. Men den är alldeles för lätt i förhållande till storleken. Den sträcker knappt upp linan och man får inte ha bråttom ner till botten. Till riktigt grunt fiske kanske den är bra?

Kommentera

KG, instämmer med dig för första gången he he. Är nog en kalkon. Har inte kommit på nåt sätt att använda den. Annars är ju Storm produkter bra.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Köpte ett gäng sådana igår. Främst för att ha som reserv när de "riktiga" balansarna gått sönder/blivit avslitna av gäddor.

Har svårt att tänka mig att de sticker iväg åt sidan lika bra som balansare, men värt ett test till det priset.

/Martin

Kommentera

Köpte ett par och testade förra vintern. Testade på både abborre och öring/röding. Inte en fisk.. Inte ens gäddorna har snott dom fast jag körde ganska mycket med dom ett tag. Tvinnade linan ganska bra också gjorde dom. Kanske funkar om abborrarna jagar ordentligt, men då funkar ju det mesta... Har arkiverat dom i en låda på vinden

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden
                  Köpte ett par och testade förra vintern. Testade på både abborre och öring/röding. Inte en fisk.. Inte ens gäddorna har snott dom fast jag körde ganska mycket med dom ett tag. Tvinnade linan ganska bra också gjorde dom. Kanske funkar om abborrarna jagar ordentligt, men då funkar ju det mesta... Har arkiverat dom i en låda på vinden

Många balansare tvinnar lina! Det är bara att använda en lekande en bit upp på linan!

Hur stor är stormbalansaren?

Kommentera

Några helt "nya" på pimpelfisket, killar på 12 och 14 år tror jag det var+pappan, åkate ut en sväng på en välkänd sjö i vintras. Innan införskaffade dom ett par Storm Balansare hos handlaren. När dom sedan kom ut borrade dom upp ett par hål och började pimpla, den ena hade väl prövat någon gång, den andra var helt ny. Jag kommer inte ihåg exakta vikter med typ. 1400, 1500, 1600, 1800 + dom hade på så stora fiskar så att dom ej gick upp ur hålet! Det är ingen rövahistoria för dom ringde en välkänd skribent härifrån trakten som kom ut och bevittnade detta. HELT OTROLIGT! Sen var det säker lite si och så med deras drillar, därav av dom "stora" ej kom upp på isen, inget säger väl att den största var just en av dom som inte kom upp Men lite måste man ju få fantisera
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    747 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson