Om man vill fiska mört med pimpel vilka sorts pimpel drag ska man ha då ? mormyskor eller ?..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur pimplar man Mört ?
Collapse
X
-
Precis och vill jag inte hålla i linan sätter jag på minsta möjliga flöte. Hjälper inte maggot skulle jag pröva en mycket liten degkula.Ursprungligen postat av Ramon DekkerEnkelkrok och maggot skulle jag satsa på =)Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
En liten lätt pirk, en decimeter nylontafs till en enkelkrok agnad med en maggott eller bloodworm. Men bäst är mormyska, fast det fisket har jag aldrig gillat.....Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Jag läste för ett tag sedan om någon som hade en väldigt speciell metod för just mörtfiske vintertid. Det gick ut på att han mäskade in mörten till önskat djup genom ett visst system. När väl mörten var på plats använde han sig av 0,14 lina och pyttekrok med deg (samma som i mäsket) på.Allt eller inget är min filosofi!
Kommentera
-
körde i början på förra vintern med att pimpla upp mörten för ismetet! Vi körde små pilkar med liten färgtrekrok med maggot på men det tog sån tid att pimla upp ett antal så sen började vi köpa mört från fiskaffären istället
Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av AriHehe... har inte köpt en mört i hela mitt liv

ok har du pimplat upp dom då eller laggt stuga? Har inga som helst problem att fixa mört under den isfria tiden men så fort isen lägger sig så försvinner mörten
Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
-
Det finns en liten artickel på Sportfishingpages om mört pimpel
Kommentera
-
Flode^^
Intressant att veta vad som inte fungerarUrsprungligen postat av kenta_85körde i början på förra vintern med att pimpla upp mörten för ismetet! Vi körde små pilkar med liten färgtrekrok med maggot på men det tog sån tid att pimla upp ett antal så sen började vi köpa mört från fiskaffären istället
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
251 visningar
0 gillar