Ursprungligen postat av richtermo
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Modda Normarks Yellow Pilker
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av FlodeSköna spön till det tungre gäddfisket, införskaffade mig full uppsättning nu när specialpriset trädde fram
Snurrade runt på deras hemsida men hittade inget ! Mejlade dom dock så vi får se om dom finns kvar. Annars hittade jag 4 st på blocket !gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Balans i ett ismetespö? Existerar det?
Det kan väl inte vara så viktigt, man håller ju bara i det under drillning och då har man förhoppningsvis en gädda i andra änden av linan som gör sitt bästa för att rubba den eventuella balans som fanns från början.
Kapa toppen kan nog vara ide om den ofta bryts av, men på ett ismetespö kan jag inte tänka mig att man behöver göra mer.
/Martin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Martin_GBalans i ett ismetespö? Existerar det?
Det kan väl inte vara så viktigt, man håller ju bara i det under drillning och då har man förhoppningsvis en gädda i andra änden av linan som gör sitt bästa för att rubba den eventuella balans som fanns från början.
Kapa toppen kan nog vara ide om den ofta bryts av, men på ett ismetespö kan jag inte tänka mig att man behöver göra mer.
/Martin
Isf måste du insett fördelenSenast ändrad av Flodebanan; 2004-12-09, 09:23.sigpic
Kommentera
-
Nej, jag har inte testat skillnaden. Har bara svårt att se hur balansen kan påverkas av en sådan liten justering. Och svårt att se hur balans i ett ismetespö är viktig.
Med balans i ett spö menar jag framför allt hur det beter sig i kastögonblicket och till viss del under drillning. Men för att dålig balans ska göra sig märkt under drillning måste den vara riktigt kass.
Vi kanske pratar om olika saker?
/Martin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Martin_GNej, jag har inte testat skillnaden. Har bara svårt att se hur balansen kan påverkas av en sådan liten justering. Och svårt att se hur balans i ett ismetespö är viktig.
Med balans i ett spö menar jag framför allt hur det beter sig i kastögonblicket och till viss del under drillning. Men för att dålig balans ska göra sig märkt under drillning måste den vara riktigt kass.
Vi kanske pratar om olika saker?
/Martin
Men jag håller med dig: för en sådan statisk och "begränsad" metod som ismete (i det avseende att metoden erbjuder inte så mkt rörlighet, man är bunden till hållet i isen) tror jag inte att balansen i spö gör så mkt. Man håller spöt i handen ganska lite, bara när man drillar. Och då "möjligheterna" till att drillningen skall bli påverkad av balansen i spöt i ytterst lite: linan löper genom ett ganska litet håll i isen.
Men vissa kräver mer ifrån sin utrustning och har högre krav än andra. Det är bara bra. Utvecklingen går framåt på det viset.Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
Har skrivit några ord tidigare om Kinetic nordic Light ismetespön... Gjorde en grej om det på http://www.brofiske.net för de som är intresserade. Gillar verkligen dessa spön..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
|
3 svar
285 visningar
0 gillar