Regnbågsfiske från isen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågsfiske från isen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbågsfiske från isen?

tja

ska till en p&t sjö om några dagar och undrar vad man ska ha till regnbåge t.ex. sak man annvända blinkpirk eller ska man ha någon speciel färg på blänket

tacksam för svar

Ismete

Sinnessjukt effektivt.
    Går att göra på många sätt men jag kör med ismetspö spöställ och en vippa som nappalarm.
    Agnar med räkstjärtar på trekrok strl 8-12 och flourocarbontafs men det är frivilligt som allt annat...
    Har skrivit en hel del och det på mig Hemsida/blogg www.olasfiske.eu där kan du kolla vidare.

/Ola.
    www.olasfiske.eu

Kommentera

jag brukar pimpla aktivt när ja fiskar regnbåge. En blinkpirk och under den en liten balansare med räka. mycket effektivt. Någonting jag anser vara ett måste när ja fiskar med räka är att koka dom först!

Köp oskalade räkor, släng ner dom i en kastrull med vatten, koka upp och låt koka i 5-7 minuter, sen tar du av den ifrån plattan och låter räkorna ligga i vattnet medans det svalnar. Detta gör att räkan inte blir så "trådig" som den kan bli annars, kan lätt ramla av om man inte kokar den.

Vi kör uteslutet med röd färg på blinken, men det tror ja spelar mindre roll då folk får regnbåge på bara en balansare och räka.

SKITFISKE på dig!
      sigpic www.EPfiske.se - Din boj i Hälsingland

Kommentera

Ursprungligen postat av Plauwt Visa inlägg
        jag brukar pimpla aktivt när ja fiskar regnbåge. En blinkpirk och under den en liten balansare med räka. mycket effektivt. Någonting jag anser vara ett måste när ja fiskar med räka är att koka dom först!

Köp oskalade räkor, släng ner dom i en kastrull med vatten, koka upp och låt koka i 5-7 minuter, sen tar du av den ifrån plattan och låter räkorna ligga i vattnet medans det svalnar. Detta gör att räkan inte blir så "trådig" som den kan bli annars, kan lätt ramla av om man inte kokar den.

Vi kör uteslutet med röd färg på blinken, men det tror ja spelar mindre roll då folk får regnbåge på bara en balansare och räka.

SKITFISKE på dig!
        Detta med att koka måste provas. Men dem förlorar inget i smak/lukt då?
        Hur långt ifrån själva betet eller pirken kör ni med blinken?

Ni som använder blinkare, upplever ni bättre fiske med den generellt än utan? Bättre att hela tiden köra med en sådan på än att köra helt utan?

Kommentera

tack för svar jag ska pröva det där med att koka räkorna.

men kan man ha typ rödingblänken?
          eller är dom inte intreserade av sont

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
          2 svar
          216 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg ArvillaKovacek  
          Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
          1 svar
          175 visningar
          0 gillar