Missade fällningar vid ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Missade fällningar vid ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sebring kan du beskriva släppet av skårat gummi ,vad är det tillverkat av och hur ser det ut .
    Det får nog bli nya vippor som du skriver ,hur långa av rensband rekomenderar du ?

Kommentera

hade 100% missade i dag... 2 fällningar 0 fiskar...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Lars88 Visa inlägg
        Sebring kan du beskriva släppet av skårat gummi ,vad är det tillverkat av och hur ser det ut .
        Det får nog bli nya vippor som du skriver ,hur långa av rensband rekomenderar du ?
        Tipset fick jag av en kompis för något år sedan. Ta en gummibagagestropp - De som används på släp, närmaste LBC har säkert gamla. Skär av ca 2 cm och borra ett hål i ena ändan. Skär därefter ett snitt i andra - klyv ca 1cm. Fäst gummibiten i vippans topp med superlim eller ett tunt buntband i hålet du borrat. Snittet håller linan. Genom att sätta linan långt in i skåran tål den större, eller vild betesfisk och längre fram blir den riktigt känslig. Jag brukar dra in linan i botten under tiden jag riggar och lossa när betesfisken rusat av sig. Jag fiskar mest gös och där är det viktigt med snabba släpp.

Spröten gör jag ca 50 cm långa, då fjädrar de bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        2 svar
        449 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lyly19
        av lyly19

Arbetar...
        X