Ismete - hur många spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete - hur många spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det finns inga regler hur många spö du får använda.
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Mete är ingen sport, mörten gör ju jobbet!
      - Jag kör med 3 st spön...

p.s alltid ett jävla jidder om C&R, hur många spön man får ha till diverse fiske och vad som allmänt är ok etc etc... ne nu ska jag inte smutsa ner här.. det är ju Jul!

God jul!

/M
      Mina Placeringar:
      2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
      2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Tjubbiedooo! :-)

Jag använder ALLTID 4 stycken spön. har dock med mig 6 stycken ut ifall någon rulle/spö skulle gå sönder eller så. Samt ett spö för lodning. Oftast är man inte själv på isen och har jag då min närmaste fiskepolare med mig så är vi ju uppe i 8 spön och det räcker gott och väl.. 4 spön är MAX vad man klarar av om man ska kunna köra en schysst C&R.
        www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Sex spön har jag alltid med ut,mycket sällan används dock alla.Men det måste vara upp till var och en att bedöma hur många som behövs för det fiske som bedrivs för tillfället.Bedriver man rovfiske är ju 9-10 spön per fiskare väl motiverat...

GOD JUL!
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jo, jag måste göra ett tillägg på mitt tidigare inlägg. Fiskar jag i en sjö/hölja eller något där jag vet att det är VÄLDIGT långt mellan huggen så kan jag slänga upp både ett eller två spön till. Men är jag i en sjö där jag vet att det kan bli lite fäll så kör jag allt som oftast med 4. Men som sagt, mycket beror på hur fisket är i sjön.
            www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

jag fiskar alltid med min kompis elr familjen och iår har vi inhandlat så vi har 10 spön, dubbel och trippel hugg brukar inte hända ofta för oss så jag förstår inte varför man inte ska kunna få köra med fler än 6 spön? roligare att få mer fisk bara däremot är de många som kör med 3-4 spön och flyttar varje halvtimme men tjusningen med isfiske är att sitta på samma ställe med en mysig eld och grilla korv....de är min åsikt! goo juul

Kommentera

Vi kör altid med 7 spön. Tycker det går bra om man är två. Blir nog att införskaffa 3 till om det ska va såna här vintrar i framtiden. Har haft både dubbel och trippelhugg som avlöst varan, inga problem, bara att va systematisk. Till slut brukar det va 3-4 spön som fiskar och resten ligger o-riggade på isen efter en intensiv huggperiod.
                Har hänt att vi bara slitit up ett orört spö och flyttat till ett hål där huggen avlöst varandra för att inte förlora tid på att rigga och loda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
                  Det finns inga regler hur många spö du får använda.
                  Gäller detta storfiskregistreringen? Så har jag också tolkat reglerna. Man får storfiskregistrera när man använt spö och lina (ej angeldon) och följt de regler som gäller i vattnet ifråga.

Eller menar du vid kust/havsfiske?
                  Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2010-12-25, 20:07. Anledning: stavfel
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Gäller detta storfiskregistreingen? Så har jag också tolkat reglerna. Man får storfiskregistrera när man använt spö och lina (ej angeldon) och följt de regler som gäller i vattnet ifråga.

Eller menar du vid kust/havsfiske?
                    Ja det gäller storfiskregistreringen. Finns inga regler på hur många spö du får använda isf skulle ju trollingfiskarna bli begränsade också. Så länge du har följt dom andra reglerna så är det bara att regga
                    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Själv började jag med 3 spön och detta gäller fortfarande om jag kör ett aktivt pass, och 6 spön om jag kör ett pass statiskt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      220 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      195 visningar
                      0 gillar