Ismete - hur många spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete - hur många spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Supratress... det låter som om du är ismetets Judge Dredd

Jag är inte lika hård i min bedömning
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

supratress , kom ihåg att det är din åsikt !! ang man ser folk med 8-10 kanske tom 12-15 spön tycker jag inte att man kan dra slutsatsen att dem anväder alla själv. man kanske är 2eller3 personer på dessa spön, och då är det ju skitsamma ... jag kör själv med 6st spön. Merry x-mas
      [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

Kommentera

Är det inte det vattnets gällande regler som gäller då?? Trollar du lax i östersjön kör du med 10 spön .
        Fast ja tror inte han får ha angeldon eller annat som sitter fast i isen som nappindikator.
        Konstigt att det är okej å Ismeta med 4 till 10 spön . Men ser du nån stå å bottemeta gös på stranden på sommarn med lika många spön då är han rovfiskare .

/Fredrik

Kommentera

Det är givet att man kör med 6 spön när man testar nya vatten.

Kommentera

6 spö är perfekt i många vatten! Har du bara koll på ditt fiske är de inga problem att fiska med 6 spö. Man måste givetvis anpassa antal spö efter vilket vatten man fiskar. Hur många gånger har de hänt att du fått trippelhugg när du fiskat med 4 spö Nillson? Ser ingen anledning till att bara fiska med 4 spö när du kanske har 1 hugg per dag.
            Att man ska fiska med 3 spö eftersom dem ofta säljs i 3pack var inget jättebra argument...

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inlägg
              Att man ska fiska med 3 spö eftersom dem ofta säljs i 3pack var inget jättebra argument...
              Ett bra argument att fiska med 6. Då köper man 2 st 3-pack.

Lite sämre tycker jag att man aldrig ser ett 4-pack.

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar Visa inlägg
                6 spö är perfekt i många vatten! Har du bara koll på ditt fiske är de inga problem att fiska med 6 spö. Man måste givetvis anpassa antal spö efter vilket vatten man fiskar. Hur många gånger har de hänt att du fått trippelhugg när du fiskat med 4 spö Nillson? Ser ingen anledning till att bara fiska med 4 spö när du kanske har 1 hugg per dag.
                Trippelhugg har hänt mig 4 eller 5 gånger, när jag varit själv ute. Det är ju inte mycket sett till mina 3 ismetesäsonger som jag gjort och många pass, men det har ändå hänt!

Dubbelhugg händer titt som tätt och det är inte så jäkla "kul" när man är själv.

Alltså jag ser inte ni som har tex 6 spön som några jävla rovfiskare, men jag själv skulle inte fiska med 6 spön. Jag kör med 5 spön vid enstaka tillfällen om jag har tex farsan med mig, som oftast går och pimplar men kan ta ett spö om det skulle bli dubbelhugg eller något, men skulle aldrig ha 5 spön SJÄLV.
                Senast ändrad av Nilsson; 2010-12-24, 00:38.

Kommentera

Jag kör nästan alltid 6 spön, ibland mindre beror mycket vilken sjö man fiskar på
                  http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Vad händer om jag fiskar torsk med mer än ett spö?
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                      Vad händer om jag fiskar torsk med mer än ett spö?
                      Att du får torsk?

Skämt åsido, tråden handlar ju inte om torsk. Men den kan göra det om du ismetar torsken.

Sedan så gäller väl andra regler i havet. Handlar din fråga om storfiskregistrering så finns det tydligen inga regler beträffande antalet spön - så vitt jag kan se på Sportfiskarna hemsida. Du kan ju köra lite torsktrolling vid sidan av ditt handhållna spö.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      175 visningar
                      0 gillar