Gäddmete med sill, tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmete med sill, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har inte prövat Kebaben under isen, den fungerade mycket bra under höstmetet efter gös och gädda, men den doftar ju mycket så det bör den göra!

Kommentera

Hur gick det Mikael?

Kommentera

senapsill?

Kommentera

Saxat från Luis Rasmussen`s blogg 8 / 1 2011 :

Kebab och mäskning från isen, fungerar det?

Jag fick denna fråga från Daniel Håkansson och har fått den förut av flera. Visst fungerar det, det fungerar lika bra om inte bättre från isen under tröga dagar eller på svårfiskade vatten.

Kolla även Daniels Blogg

Senast ändrad av Peje; 2011-01-10, 17:07. Anledning: kompl.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
            Gjort en hel del pass nu ibörjan på vintern med sill, och det funkar riktigt bra vissa dar. Medans vissa dar funkar levande betesfisk betydligt bättre..

Kör gärna med stora sillar, när man kör deadbait är det enligt mig extra viktigt att det är lite size på betet. Testa och gör lite snitt i sidan på sillen som sagt, luktar lite extra. Eller mäska upp något hål med sillbitar. Om du misstänker att gäddan är riktigt seg, placera sillen jämt lite över botten. Sill har funkat bäst för mig i vatten som är lite grumliga, där gäddan kanske även med luktsinnet kan lukta till sig sillen. Klara miljöer, där man kanske fiskar pelagiskt har sill inte varit lika framgånsrikt.

Om du kör med stora sillar, ta det försiktigt vid hugg, jag har märkt och fått för mig att gäddan tar en död betesfisk betydligt lugnare och du kan vänta några extra sekunder med att göra mothugg..
            När du menar stora sillar: Hur stora?
            Man är alltid ett hugg ifrån Succé!

Kommentera

Om jag inte hittar hel sill, köper jag sillfiléer hos ICA-handlaren!

Tacklar filéerna som Luis Rasmussen visar på bloggen den 26:e oktober 2010
              och den hela sillen som Luis visar idag 4:e feb. 2011.
              Gärna Pop-up-ad med Dead Bait Floater Sticks, som säkras med en bit flätlina till tacklet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
              2 svar
              208 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg ArvillaKovacek  
              Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
              1 svar
              147 visningar
              0 gillar