Gäddmete med sill, tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmete med sill, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddmete med sill, tips?

Skall ut imorgon och ismeta gädda, för första gången med sill som bete.

Har ni några tips? Skall jag snitta sillen lite, skall jag köra med de stora eller de små? Annat att tänka på?

Tack på förhand!

Samma tanke.

Jag ska också köra med dö sill, har ett par frusna på jobbet jag ska prova. Tänkte nog snitta dom lite så dom luktar mer.Har hört att man kan mäska med krossad sill i hålet.

Skulle egentligen ut på söndag men har inte fått mina spön. Vart ska du? Ser att du bor i lödde inte så långt från mig.

Ska bli kul att höra om du fick någon resultat.

Skit fiske.

Kommentera

snitta den gärna och lägg den gärna precis på botten....
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Meningen då antar jag att simulera död fisk? Någon som tagit gös på död sill?

Kommentera

Har provat med sill och det fungerar. Aldrig fiskat gös men tror att sardiner skulle nästan fungera bättre.
          http://www.fiskedags.nu

Kommentera

Gjort en hel del pass nu ibörjan på vintern med sill, och det funkar riktigt bra vissa dar. Medans vissa dar funkar levande betesfisk betydligt bättre..

Kör gärna med stora sillar, när man kör deadbait är det enligt mig extra viktigt att det är lite size på betet. Testa och gör lite snitt i sidan på sillen som sagt, luktar lite extra. Eller mäska upp något hål med sillbitar. Om du misstänker att gäddan är riktigt seg, placera sillen jämt lite över botten. Sill har funkat bäst för mig i vatten som är lite grumliga, där gäddan kanske även med luktsinnet kan lukta till sig sillen. Klara miljöer, där man kanske fiskar pelagiskt har sill inte varit lika framgånsrikt.

Om du kör med stora sillar, ta det försiktigt vid hugg, jag har märkt och fått för mig att gäddan tar en död betesfisk betydligt lugnare och du kan vänta några extra sekunder med att göra mothugg..

Kommentera

Här får Du många goda tips av Luis Rasmussen

och här är en engelsk sida

Senast ändrad av Peje; 2010-12-18, 19:24.

Kommentera

Saxat från SPORTFISKEGIGANTEN:

Att fiska med levande betesfisk är att föredra men i dessa bistra tider kan det vara svårt att få tag på. Men ge inte upp, vi har fått in flera rapporter där död sill och makrill resulterat i lyckade ismeteturer med flertalet landade gäddor!

Kommentera

Om jag inte hittar hel sill, köper jag sillfiléer hos ICA-handlaren!
                  Tacklar dom som Luis Rasmussen visar på bloggen den 26:e oktober!

Senast ändrad av Peje; 2010-12-29, 19:21.

Kommentera

Ursprungligen postat av Peje Visa inlägg
                    Om jag inte hittar hel sill, köper jag sillfiléer hos ICA-handlaren!
                    Tacklar dom som Luis Rasmussen visar på bloggen den 26:e oktober!

http://predatorfiske.blogspot.com/
                    Nappar det bra på kebab-riggen från isen?
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    208 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    1 svar
                    145 visningar
                    0 gillar