Pimpelpirkar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpelpirkar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pimpelpirkar ?

Har ni kolla på vilkablänken och pirkar som är bra ? jag är nybörjare på pimpelfronten, och vore glad över tips. Jag har inhandlat en liten bergman-pirk till abborrarna och en lys-draken till rengbågen. Jag har hört att man kan ta skeddrag och ha som pirkar, lill-öringen ska visst vara bra, har ni kolla på några sånna ? självklart är alla pimpeltips välkommna. Gärna också tips om var man hittar abborren, visst, jag har läst senaste fj, men det står alltid så ospecificerat, t.ex. "an kan hitta den vid grund, vassar, slätbottnar på 3-15 meters djup och vid andra undervattensstrukturer" då har man ju fortfarande halva sjön kvar !

Bergman-pirk ?
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Re: Pimpelpirkar ?

Originally posted by Foppa
      Har ni kolla på vilkablänken och pirkar som är bra ? jag är nybörjare på pimpelfronten, och vore glad över tips. Jag har inhandlat en liten bergman-pirk till abborrarna och en lys-draken till rengbågen. Jag har hört att man kan ta skeddrag och ha som pirkar, lill-öringen ska visst vara bra, har ni kolla på några sånna ? självklart är alla pimpeltips välkommna. Gärna också tips om var man hittar abborren, visst, jag har läst senaste fj, men det står alltid så ospecificerat, t.ex. "an kan hitta den vid grund, vassar, slätbottnar på 3-15 meters djup och vid andra undervattensstrukturer" då har man ju fortfarande halva sjön kvar !
      Köp ett par balansare också, typ nilsmaster, brukar många gånger vara det bästa. Agna med ett par tre maggots, sen är det "bara" att hitta abborrarna.
      sigpic

Kommentera

Abbor pimpel e kul och är inte heller så svårt.ett typist bra Abbor ställe(här hos mig) e mitt ute i sjön i mitten eller vid sand stränder.testa villken pilk somhelst och en annan kul grej GÖR DINA EGNA LYSKROKAR!!!!inte alls svårt.du väljer en bra färg (pulver färg)och blandar det med lim och använder en tampetare och läger limet på en liten krok och får det att se utt som en drope jätte lätt (fast det kanske ni alla viste)mycket bättre än dom köpta och roligare att fiska med.däremot att pimpla Båge e inte min starka sida det jag vet e att man kan använda röding blänken och angna med räka,mask eller power bait.
        Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
        2 svar
        216 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg ArvillaKovacek  
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        1 svar
        175 visningar
        0 gillar