Pimpelpirkar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpelpirkar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pimpelpirkar ?

Har ni kolla på vilkablänken och pirkar som är bra ? jag är nybörjare på pimpelfronten, och vore glad över tips. Jag har inhandlat en liten bergman-pirk till abborrarna och en lys-draken till rengbågen. Jag har hört att man kan ta skeddrag och ha som pirkar, lill-öringen ska visst vara bra, har ni kolla på några sånna ? självklart är alla pimpeltips välkommna. Gärna också tips om var man hittar abborren, visst, jag har läst senaste fj, men det står alltid så ospecificerat, t.ex. "an kan hitta den vid grund, vassar, slätbottnar på 3-15 meters djup och vid andra undervattensstrukturer" då har man ju fortfarande halva sjön kvar !

Bergman-pirk ?
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Re: Pimpelpirkar ?

Originally posted by Foppa
      Har ni kolla på vilkablänken och pirkar som är bra ? jag är nybörjare på pimpelfronten, och vore glad över tips. Jag har inhandlat en liten bergman-pirk till abborrarna och en lys-draken till rengbågen. Jag har hört att man kan ta skeddrag och ha som pirkar, lill-öringen ska visst vara bra, har ni kolla på några sånna ? självklart är alla pimpeltips välkommna. Gärna också tips om var man hittar abborren, visst, jag har läst senaste fj, men det står alltid så ospecificerat, t.ex. "an kan hitta den vid grund, vassar, slätbottnar på 3-15 meters djup och vid andra undervattensstrukturer" då har man ju fortfarande halva sjön kvar !
      Köp ett par balansare också, typ nilsmaster, brukar många gånger vara det bästa. Agna med ett par tre maggots, sen är det "bara" att hitta abborrarna.
      sigpic

Kommentera