bete!?!?!?!?!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bete!?!?!?!?!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bete!?!?!?!?!?

hej

skulle behöva mört till gädd mete... men hur?? finns det andra alternativa beten som funkar lika bra?? tacksam för svar.

mvh pontus

Ursprungligen postat av pontann Visa inlägg
    hej

skulle behöva mört till gädd mete... men hur?? finns det andra alternativa beten som funkar lika bra?? tacksam för svar.

mvh pontus
    Sill, inte inlagd utan hel sill

Köp den på Coop eller något sånt.

Mört är ju dock att föredra
    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

okej tack!!! får prova det då fryst sill eller vad??

Kommentera

*tycker det räcker med ett utropstecken/frågetecken*

Kommentera

Ursprungligen postat av pontann Visa inlägg
          okej tack!!! får prova det då fryst sill eller vad??
          Färsk sill är absolut bäst om man inte får tag på levande/död mört. Får du bara tag på fryst strömming/sill så får du väl tina upp den, bara tappa upp en bunke uppkokat vatten, lägg den frusna sillen i en fryspåse och knyt igen, lägg i påsen med sillen i bunken och vänta en stund så tinar den snabbt. Men det ska vara hela sillbitar!

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
          *tycker det räcker med ett utropstecken/frågetecken*
          Jag tycker finner inte att inlägg som detta fyller någon funktion alls. Killen är förmodligen inte speciellt gammal och frågar någon om hjälp så är det inte svårare än att man hjälper dom, att klanka ner osv på frågor och de lär göra att de inte vågar fråga igen. Föryngring av sportfiskare behövs alltid och ju längre ner i åldrarna ju bättre. Som sagt, inlägg som ditt säger jag bara *SUCK* till. Du har garanterat vart där han är idag.
          www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av AhlqvistarN Visa inlägg

Jag tycker finner inte att inlägg som detta fyller någon funktion alls. Killen är förmodligen inte speciellt gammal och frågar någon om hjälp så är det inte svårare än att man hjälper dom, att klanka ner osv på frågor och de lär göra att de inte vågar fråga igen. Föryngring av sportfiskare behövs alltid och ju längre ner i åldrarna ju bättre. Som sagt, inlägg som ditt säger jag bara *SUCK* till. Du har garanterat vart där han är idag.
            Japp, och så länge folk är tysta och inte ber någon att tex endast använda bara ett utropstecken så går språket åt skogen.
            Det krävs ju inte överdrivet mycket hjärnkapacitet för att räkna ut.

Kalla det att klanka ner, jag säger att det hjälper mer än att ignorera problemet.
            Funktion fyller det, mer än ditt inlägg där du ifrågasätter mina metoder.

Kommentera

tintin!! igen!!
              Senast ändrad av Wreckbender; 2010-02-09, 02:10.
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ta med en sump eller beteshink och pimpla upp lite småabborre. De gånger jag varit och anglat med folk har jag kompletterat mörthinken med småabborrar som funkade lika bra som mörten, en gång var dagens största fångad på borre!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                2 svar
                456 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lyly19
                av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                1 svar
                155 visningar