Angeldon skillnad 3 krok o den som följer med? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angeldon skillnad 3 krok o den som följer med?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

OF. Är det frågan om personlig utmaning och att värna om fångstens överlevnad finns det idag betydligt bättre alternativ än angelkrok..

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis Visa inlägg
      OF. Är det frågan om personlig utmaning och att värna om fångstens överlevnad finns det idag betydligt bättre alternativ än angelkrok..
      Ja, tveklöst kroklöst....

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Ja, tveklöst kroklöst....
        Eller använda sig av en cirkelkrok, ev. "hair-riggad" som David L beskrev som ett flötestrollingsknep i FF för ett tag sedan
        På jakt efter 15+

Kommentera

Rasmus Ljungqvist; Det är dags för en allvarlig och genomtänkt ursäkt från din sida! Nu försöker du påstå att jag uttalat mig om att dödligheten vid angelfiske med vanlig V-formad angelkrok med en enda krokspets, en typ av isfiske efter Gädda som jag själv bedrivit i mer än 25 års tid, skulle vara högre än vid ismete med 3-krok. Inte i något sammanhang har jag påstått detta sedan jag började skriva om sportfiske i svenska fisketidningar i början av 1960-talet. Snarare tror jag att det är helt tvärtom. Ju färre krokar som sitter i en Gädda som ska återutsättas efter fighten, desto mindre skadas hon är min personliga uppfattning och övertygelse grundad på 60 års eget Gäddfiske.
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps. Din vän Tobias Fränstams lovade för en tid sedan att som vanligt brev skicka berörda C&R-studier till mig, vilket ännu inte har skett. Det skulle verkligen vara intressant att få ta del av utlovade studier för att jämföra med egna journalförda fångster och anteckningar för att kunna komma med senare kommentarer. Ds.
          OF, jag har aldrig lovat det förut ju och jag har definitivt inte glömt bort det. Jag tänkte däremot skicka med lite nytt material med som först blir klart typ i slutet av veckan, så därför har jag väntat med att skicka.

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
            OF, jag har aldrig lovat det förut ju och jag har definitivt inte glömt bort det. Jag tänkte däremot skicka med lite nytt material med som först blir klart typ i slutet av veckan, så därför har jag väntat med att skicka.

Mvh
            OF. Jag skickar artikeln till post till dig med när jag fått tag på en till grej jag tänkt skicka med. Tillsvidare kan du och övriga läsa den här.
            Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
              OF. Jag skickar artikeln till post till dig med när jag fått tag på en till grej jag tänkt skicka med. Tillsvidare kan du och övriga läsa den här.
              Hej MastaPike; Tack för omtanken, men så bra ser jag inte att jag kan läsa mikroskrift ....inte ens med mina dubbla buteljbottnar.

Vi ses vid öppet vatten där "De Stora" går till våren. Varken Angel eller Ismete lockar längre...
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av lewzer Visa inlägg
                har inskaffat angeldon vad är det för skillnad med en 3 krok eller den grejen som följer med angeldonet? hade tänkt klippa bort grejen som följer med och fixa en tafs med 3 krokar vad tycker du 3 krok eller det som följer med bra eller dåligt?

/Fredrik
                Original angelkrok stenåldersgrej bara klippa bort använd trekrok
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

33% kontra <1%
                  Låter som case closed?
                  Iaf. om man ska c&r.
                  Senast ändrad av Loffe; 2010-02-04, 16:14.
                  En expert är en person som kan hindra andra från att använda vanligt sunt förnuft. -G.P.

Kommentera

Hej MastaPike; Tack för omtanken, men så bra ser jag inte att jag kan läsa mikroskrift ....inte ens med mina dubbla buteljbottnar.

Vi ses vid öppet vatten där "De Stora" går till våren. Varken Angel eller Ismete lockar längre...
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand
                    Zoomar du in bilden (alltså trycker på dom) så är texten mkt större än den du läser skriven på forumet.

Kommentera

Vilken forskare med självaktning lägger ut bilder från bok/häfte med rosa överstrykningspenna?
                      Pinsamt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      231 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      222 visningar
                      0 gillar