Hållger, ismete spöhållare testad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hållger, ismete spöhållare testad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hållger, ismete spöhållare testad

    Intressant grej för ismetet. Arne Hedbergs modell för spöhållare under ismetet.

    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

    //Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

  • #2
    Ja den bra riktigt bra !! Efter att testat den i skårgården Så kom jag fram till att Hållger kommer att bli min nya kompis,Det tråkiga är bara att jag äger bara en.

    Kommentera


    • #3
      Tjena Musslan...
      Så du har hittat hit...
      Kråkan

      Kommentera


      • #4
        Jan O, "Keep it simple" har du som signatur, det går väl inte riktigt ihop med Hållger ? ;o) En vanlig polklämma införskaffad på typ Mekonomen funkar kanon.
        12 hours
        1,440 casts
        2 followers
        1 strike
        DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

        Kommentera


        • #5
          Ja, jag vet vad du menar... Tycker nog att Arne Hållger ändå är ganska enkel om man vill ha en lite mer sofistikierad spöhållare. Men du har rätt, keep it simple är min paroll... Åker nästan naken på fiske, går bra det med.
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

          //Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

          Kommentera


          • #6
            Jag kan tänka mig att den fyller en funktion till främst gösismete då gösen är kinkig som fan stundom, annars till gädda så känns det overkill... :-) Främsta fördelen ser ut att vara spöts/linans vinkel mot hålet som får mindre motstånd än om linan löper i vinkel mot soöt som på det vanliga sättet...

            Kommentera


            • #7
              m@, du slipper sparka undan snö som annars spöt ligger i och rullen lätt blir snöfylld, behäver inte ställa dig på knä osv. jag tro på den där faktiskt om den är så smidig som Musslan & Co säger.
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

              Kommentera


              • #8
                PU; Att sparka undan lite snö är väl inte så jobbigt...lallare... Men visst ser spöhållaren smidig ut, även om den kanske inte är absolut nödvändig. Men kör man med haspelrulle så lär den underlätta massor.

                Kommentera


                • #9
                  PU. det är ett marginellt problem faktiskt...själv gillar jag batteriklämsmodellen då det är störtskönt att bara lyfta hela kitet med spö och vippa när jag förflyttar mig till nästa hål, smidigare än så blir det inte. Less is more ;-)

                  Kommentera


                  • #10
                    m@, klämman är grymt smidig.....(mkt smidigare än dina vita rör)
                    Sparka snö i alla ära, men det är inte min favvogrejj....att få snöfylld rulle på gösismtet är värdelöst, då rullen lätt blir trögare och nästa gös garanterat spottar.
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    1 svar
                    132 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X