Funkar detta till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funkar detta till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funkar detta till ismete?

Goddagens!

Jag och en kompis ska börja ismeta lite smått och vi undrar om detta skulle funka, som vi har målat upp här på bilden.

Funkar det så är det ju oerhört smidigt. Du sätter vippan i en träkloss som i nederdelen har en spik som du enkelt trycker/slå ner i isen. Sedan riggar du själva spöt på andra sidan hålet. Tror ni att det skulle funka? Nu är inte limklämman med på bilden men tänk er in att den ska sitta där den ska. Se bilden och skriv era kommentarer.

Mvh AhlqvistarN
    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Funkar säkert men vad skulle du uppnå som du inte gör genom att luta spöt på ett vanligt angeldon? Antar att du tänker på att slippa fästa donet ?

Kommentera

Ursprungligen postat av AhlqvistarN Visa inlägg
      Goddagens!

Jag och en kompis ska börja ismeta lite smått och vi undrar om detta skulle funka, som vi har målat upp här på bilden.

Funkar det så är det ju oerhört smidigt. Du sätter vippan i en träkloss som i nederdelen har en spik som du enkelt trycker/slå ner i isen. Sedan riggar du själva spöt på andra sidan hålet. Tror ni att det skulle funka? Nu är inte limklämman med på bilden men tänk er in att den ska sitta där den ska. Se bilden och skriv era kommentarer.

Mvh AhlqvistarN
      det skulle absolut funka, jag har kört med allt från dom därspöhållarna med teleskopben till bara en träbit med vippan dithäftad på. om jag vore du o ville få det så smidigt som möjligt skulle jag sätta dit vippan på limklämman. det blir lite snett men det spelar ingen roll. då har du allt på samma ställe o när det hugger kan du bara ta bort klämman så kan du drilla utan massa skräp på spöt.
      -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inlägg
        det skulle absolut funka, jag har kört med allt från dom därspöhållarna med teleskopben till bara en träbit med vippan dithäftad på. om jag vore du o ville få det så smidigt som möjligt skulle jag sätta dit vippan på limklämman. det blir lite snett men det spelar ingen roll. då har du allt på samma ställe o när det hugger kan du bara ta bort klämman så kan du drilla utan massa skräp på spöt.
        Jag håller med,kör denna metod funkar perfekt,blir färre grejor att släpa med.

Kommentera

Ursprungligen postat av gösen72 Visa inlägg
          Jag håller med,kör denna metod funkar perfekt,blir färre grejor att släpa med.
          Okej, kan någon kanske förklara lite närmre om hur jag fäster vippan, jag kör med sånna här: http://www.sportfiskecenter.nu/produkter2.php?pid=1717

Har för mig att man inte får regga fisken om man lutar mot angeldon, rätt eller fel?
          www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Det spelar väl ingen roll vad man lutar spöet mot.... Man kan lägga det rätt och slätt på isen med, eller om det är snö bara sätta det i snön... Själv kör jag på träklossar och lutar på träklossen där vippan sitter med... Aldrig känt behovet av de där klämmorna som så många använder...
            http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
            2 svar
            231 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg ArvillaKovacek  
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            1 svar
            221 visningar
            0 gillar