Ron Thompson ismetespö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ron Thompson ismetespö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ron Thompson ismetespö

Är det nån som har testat dom spöna? Beställde ganska många men jag tycker dom verkar vara gjorda för att pilka torsk eller nått liknande. Styva så in i h-vete! Nån som kan rekomendera nått ismetespö med lite mer känsla?

Normark gula, mjuka sköna följsamma. Normark röda en aning mera spänst jämfört med de gula men annars helt OK.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag kör med Ron thompsonspöna. Tycker de är rätt sköna, faktiskt. Styvheten gör ju att man kan lägga bra med press på "gröningarna". Men visst kunde de vara lite mer följsamma när man har fisken på kort lina. Okuma har tagit fram ismetespön med en hyfsat mjuk topp, medan resten av spöt är rätt styvt. Tycker iofs de är i längsta laget men annars verkar de mycket bra.
      Senast ändrad av supratress; 2004-02-03, 16:34.

Kommentera

Jag kör med ismetar spöt yellow pilker.. hur skönt som helst

Kommentera

BeBest jag läste här tidigare att du ej ismetar bara pimplar varför inte låta någon som kan ismete å har erfarenhet av just det fisket uttrycka sig. inge illa ment
          sg rod´n´reel

Kommentera

Fiskar mest med Fladens Icepike, tycker de är sköna, lite klena till fisk upp mot 10 pannor kanske men perfa för de där under

Kommentera

fladen är ju äckligt slappa... :P
              Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Har någon sett eller känt på cwc´s ismetespön ?
                jag såg de i fiske-feber och de verkar intressanta... Själv kör jag med fish logic´s ismetespön. de är faktiskt helt okej mycket känsla 4 fot men lite styvare än t.ex fladens.
                Ja fiske är väl kul...

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden
                  Är det nån som har testat dom spöna? Beställde ganska många men jag tycker dom verkar vara gjorda för att pilka torsk eller nått liknande. Styva så in i h-vete! Nån som kan rekomendera nått ismetespö med lite mer känsla?
                  Är det dom som har lika många färger som rengbågen?
                  Isfo håller jag verkligen med dej om styvheten, alldeles för styva, sköna i moyhugget, men inte resten.

Verkar vara en lite klen topp med. Det blir ju lätt att man är lite vårdslös när spöna skall ut och in i bilen. Kan bara säga att ett moddat YP är helt ok till både Gädda och troligtvis Gös. Dom blir klena till stora fiskar, me samtidigt blir all fisk kul att drilla.

Vill man ha ett spö som verkligen är anpassat efter gäddfiske tycker jag ABU Commondore är heölt perfekta. Mycket stabilare ringar än på RP och Skönare aktion samt att hela spöet är betydligt lättare. ABU spöet har enligt min mening en mera parabolisk aktion medans YP och RP har en toppaktion som sedan övergår till helaktion vid press. Kallas det proggressiv? Dock känns det tråkigt att drilla fisk under 4 kg på ABU.

Så det är lite mitt i kvalet om man vill ha kul med all fisk eller om man verkligen siktar på större. Hmmm..
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av MoZZareLLa
                    Har någon sett eller känt på cwc´s ismetespön ?
                    jag såg de i fiske-feber och de verkar intressanta... Själv kör jag med fish logic´s ismetespön. de är faktiskt helt okej mycket känsla 4 fot men lite styvare än t.ex fladens.
                    Hur kan man inte ha sett dom närman såg dom i FF? Finns en hel tråd om dom spöna, kika där
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    212 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    1 svar
                    167 visningar
                    0 gillar