alternativt bete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

alternativt bete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Eller varför inte ta kropparna från sabbade giggar och gjuta ihop något guldfisklignande att jerka med.

Fanns säkert många som drog sig för att göra en BullDawg fastän de hade liknande idéer i skallen. Men BD drar in mera pluring än fisk i dag och ändå är den en av de mest eftersökta betena.

Så gå nu ut i verkstaden och börja göra gipsavgjutningar av era guldfiskar, slöjscalarer och annat groteskt och storfenat. Avgjutningarna ska ni ha till gjutformar, så ni kan skapa något som lär bulldoggen att sitta plats!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Vad är de för fel på vanliga mörtar? Tror inte att en gädda tar en guldfisk mycket hellre än den tar ett vanligt bete, skillnaden borde iallafall vara ganska liten.
      De gånger jag inte får på mört tror jag att skälet snarare är att jag befinner mig på fel plats vid fel tidpunkt än att den inte glimmar i guld.

Men visst har tanken slagit mej med men tar man det till praktiken tror jag inte att resultatet blir såå häpnadsväckande (troligen blir guldfisken slukad på samma sätt som en mört hade blivit).

Kommentera

jo men kanske det skulle vara bra en seg dag, när gäddorna inte villa ta på mörten. men det kan ju även va så att dom inte alls skulle vilja har en guldfik över huvud taget, men det tror jag inte
        Tube for life

Kommentera

Joo de tar den nog men skillnaden om den tar den eller ligger nog inte så mycket i färgen (tror jag). Dessutom är ju priset väl blodigt för att man ska våga testa för att i sin tu komma till någon slutsats. Men jag avråder ingen för att testa men säger bara att jag alldrig sett någon nackdel hos mörtar och andra "betesfiskar" som de dyra guldfiskarna skulle kunna uppväga.

Kommentera

Jag tror gäddor tänder på lyteskomik. Slöjfenade och på annat sätt vanskapta (=av kommersiella skäl framavlade missfoster typ slöjstjärtar) våldtar de om de kommer åt! Glufs bara!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            2 svar
            504 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lyly19
            av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
            2 svar
            354 visningar