Djup för regnbåge?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Djup för regnbåge??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Djup för regnbåge??

Jag undrar vilket djup man ska fiska på när man pimplar regnbåge och ska man fiska vid botten?
    Nylonlina eller flätlina?
    Senast ändrad av Krösa; 2009-07-30, 20:59.

testa olika djup, jag själv brukar köra vid botten och veva mig uppåt för ibland följer de med upp, och sitt kvar länge i hålen för de kommer om man ger de lite tid. jag brukar köra med mormyska och en liten fin räkbit på haha nylonlina är bäst för den flätade sätter sig inte alltid på spolen så den bara snurrar av när man drar ut lina utan att spolen rör sig:S

Kommentera

okej, tack

Kommentera

Ursprungligen postat av jerry90 Visa inlägg
        nylonlina är bäst för den flätade sätter sig inte alltid på spolen så den bara snurrar av när man drar ut lina utan att spolen rör sig:S
        Jag säger inte emot dig för jag bara nylon både sommar som vinter.

MEN om man vill köra flätlina kan man tejpa fast början av linan på spolen eller knyta på 5meter nylon längst in på spolen och sen skarva på flätlinan som huvudlina om man nu vill.

Men länge leve nylonen, tycker flätlinan fryser och blir styv de få gånger jag testat.
        Mankans fiskeblogg Fins här
        MankanPirken och Diamanten Finns här

Kommentera

ne jag tycker det är dåligt med flätlina på pimpelspö, ville testa det men blev inte nöjd med det och sen har jag inte bytt bara. aa det hjälper nog inte för mig tror jag för linan gliper på de undre lagren men det kanske hjälper, vet inte det faktiskt har ju inte testat:P men på sommaren kör jag alltid me flätlina för jag märker skillnad faktiskt på styvheten.

Kommentera

flätad är nog bäst.Du kan pröva dig fram med hur gjupt och så här men i mitten brukar det va bäst.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
            2 svar
            216 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg ArvillaKovacek  
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            1 svar
            177 visningar
            0 gillar