Bra och billig ~200mm isborr ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra och billig ~200mm isborr ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Om jag vore dig skulle jag köpa en Lazer Borr. Bra borr till ett hyfsat pris. Själv har jag en Mora spiralen, men ångrar att jag inte köpte en Lazer. Om du har råd så köp en Rantanen, helt klart bäst av dem alla.

Kommentera

Det är nog bara att inse fakta. Inget ishål, inget fiskevatten. Borren kostar multum. Det viktiga är att du även ifortsättningen kan få tag på borrskär när de gamla kvaddats. En ”engångsborr” för 500 men utan reservskär kan bli dyr om du råkar sabba skäret.
      De tillfälliga billighetsborrarna skulle jag hålla mig borta från. Lazer, Moraspiralen, UR och Rantanen går att hitta utbytesdelar till. Borrens ska alltså skära sig lätt och fint genom isen men själva vevens utformning har också betydelse för hur bekväm borren kommer att kännas. Alla har inte lika långa armar t.ex. Prova först! Köp sen!
      Slutligen. Borren är lika viktig för ditt isfiske som Ambassadeuren är för ditt gäddfiske. Det anger ett riktmärke på priset!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Viking borren fungerar.. men lazer är klart bättre

Kommentera

Carpfen, vet du något om priset på Viking-borren ?

Rantanen verkar som sagt inte finnas i storlek runt 200mm ... som det verkar nu lär det bli en Lazer I då kanske.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Rantanen UR finns väl ju i 205 mm..? Vet inte exakta priset på vikingborren... men nånstans mellan ´mora och lazer ligger det tror jag.. Satsa på lazern är mitt tips!!!

Kommentera

Visst finns Rantanen i 205. Det är många som är nöjda med Lazerborren så den kanske är ett bra köp. Jag har en billig 150 till salu, bytte ut den mot en Rantanen efter en säsong så det blev liksom dyrare än om jag köpt en Rantanen direkt.

Kommentera

Kollade på Willys Sportfiske´s hemsida nu med och där fann jag följande:

Lazer I 200mm för 949:-
                Rantanen 205mm för 1595:-

Konstigt för i Normarks katalog slutar Rantanen-serien på 155mm ... skumt ! Men då är det väl bara dom som inte tar in större då ?

Kommentera

Har du verkligen provat en 200mm!?!
                  Du kanske är riktigt stark men det är faan inge kul att göra hål på isar tjockare än 30 cm med mer än 150mm borr! Inte ens ett nytt Rantanen kan jag lova(å dom skär BÄST)!!!!

Min rekomendation är att köpa ett klenare (max 130mm) å göra fler hål intill varann...

Kör själv en 105mm rantanen å det skär genom 70cm is på nolltid utan ansträngning. Använder det både till abborre å röding/örings fiske! Klart värt pengen!!!
                  Senast ändrad av dallas; 2003-12-01, 19:40.

Kommentera

Testade en 200mm i vintras men minns fasen inte vad det var för märke på den ... den jag provade var typ lika enkel som den 130mm som vi hade vid ett annat tillfälle fast den var ganska kass också iofs.

Vi har ju tänkt meta Gädda, Gös och Lake så då är nog 200mm ett bra alternativ

Kommentera

fiskar man mycket och gör många hål på en dag så är det helt klart värt att ha en BRA borr!har själv haft min rantanen i snart 20 år och den funkar kanon än!och då har jag pimplat massor!och ska man ha en så stor borr som upp emot 200 så är det ännu viktigare att den skär lätt genom isen!
                      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      210 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      159 visningar
                      0 gillar