Håller absolut med om att man inte ska sätta sig över dom som klubbar. Man får försöka övertyga folk på rätt sätt. När jag jobbar i butiken försöker jag med just detta. Sedan att det inte går att lära gamla hundar sitta har vi nog alla fått uppleva.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismete
Collapse
X
-
Väldigt svårt detta ämne, jag som i princip har en pinne där jag har fäst vippan, ingen knallkorksanordning eller någon angelrulle. Är det för likt angelfiske? Låter ju helt horribelt! Nappindikatorns placering måste ju vara helt ointressant, om det är sportfiske eller angel kan ju inte hänga på vippan, det är ju bara ett sätt att se huggen på. Med det resonemanget så borde man ju kunna fästa ett nät under ett flöte och hävda att man flötmetar... Om det nu är så att nappindikatorn är det primäraJa vad fan, man måste ju fiska!
Kommentera
-
Jo, men det som diskuterats är ju att det används rena angeldon som spöhållare, med angelrulle och hela kitet. När blir det ett angeldon? Räcker det att det är en vippa på en träbit utan något annat? Är det ett angeldon?
Jag köper också argumentet att man inte ska ge dem något att peka på, köper det direkt! Men någon måste ju ändå kunna säga när det blir ett angeldon eller för angeldonslikt? För ska man hårddra det så räcker det med en vippa i så fall då den är typisk för ett angeldon...Ja vad fan, man måste ju fiska!
Kommentera
-
123
Originally posted by JR
123. Kan du ge mig en länk till bilagan? Frågade ju just om detta för att jag inte hittade bilagan där jag hittade Fiskelagen. Menade heller inte att ismete/angelfiske skulle vara tillåtet, bara att man alltför ofta ser den felaktiga benämningen fast redskap om det.
Kommentera
-
KG??
Originally posted by cico
Säg att man fiskar i en vik och riggar likt mete från land. Alltså man borrar 2 hål, hissar ner 2 mörtar, frikopplar och går in till land och riggar med nappalarm, vad gäller då?
Kommentera
-
Originally posted by KG??
Gör du en sån uppriggning så behöver du inte vara orolig, du kommer att klara dig från ev. åtal lätt. Du behöver bara åberopa lätt sinnesförvirring...
Nu vet jag iofs inget om regler för mete från land, med fler än ett spön som man lägger ifrån sig, men det verkar ju absurt om man skulle få "förlänga" drillningen på detta vis.
//KSenast ändrad av cico; 2003-11-10, 14:48.BJ@
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera