Trail pimpel/mete rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trail pimpel/mete rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trail pimpel/mete rulle

Finns det någon där ute i förskingringen som vet vart man kan köpa denna rulle?

Se bifogade bilder.

Är visserligen till åren kommen och har taskig syn men jag tycker att det verkar stå "Trail" på rullen.

Jag är lite av en bakåtsträvare och har efter att ha provar flera "små" haspelrullar kommit fram till att jag hellre använder denna typ av rulle när jag isfiskar efter röding och öring. Tycker att haspelrullarna är åt he$&te för tunga och gör att spöt får helt fel balans.

Min fråga är alltså vart man kan köpa denna rulle nuförtiden. Införskaffade 2 stycken för 10 - 15 år sedan men nu har en av dem givit upp så nyinköp är aktuellt om den fortfarande går att få tag i.

//Tantor
    Bifogade filer
    [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Jag har en oanvänd i kartong du kan få köpa...ingen aning vad den är värd.
    PM:a mig så ska vi nog komma överens.
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tantor Visa inlägg
      Finns det någon där ute i förskingringen som vet vart man kan köpa denna rulle?

Se bifogade bilder.

Är visserligen till åren kommen och har taskig syn men jag tycker att det verkar stå "Trail" på rullen.

Jag är lite av en bakåtsträvare och har efter att ha provar flera "små" haspelrullar kommit fram till att jag hellre använder denna typ av rulle när jag isfiskar efter röding och öring. Tycker att haspelrullarna är åt he$&te för tunga och gör att spöt får helt fel balans.

Min fråga är alltså vart man kan köpa denna rulle nuförtiden. Införskaffade 2 stycken för 10 - 15 år sedan men nu har en av dem givit upp så nyinköp är aktuellt om den fortfarande går att få tag i.

//Tantor
      Sten på Alnö har den typen av rullar på spöna som han gör själv - hör med honom?

Kommentera

Tack...

Tack "LarsÖ" för tipset.

Är bosatt ute på Kuben och det blir oftast att man slinker in till PO´s eller Majco när man behöver komplettera fiskearsenalen.

Sten ute på Alnön har jag bara varit till ett par gånger eftersom det blir en alldeles för lång omväg (jag har stugan söder om Lörudden och fiskar oftast där) men nu blir det till att åka över bron och inventera Sten´s lager.

"Cisco Kid" - Tack för erbjudandet. Skulle jag gå bet hos Sten kommer jag självklart att återkomma till dig.

//Tantor
        [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
        2 svar
        210 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg ArvillaKovacek  
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        1 svar
        162 visningar
        0 gillar