Ismetekontroller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetekontroller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Old Firehand
    Varför skall vi härnere kopplas ihop assyrierna, vi har väl ingen historia ihop med dem, snarare skall vi kopplas ihop med danskarna. Men vi vill bli självständiga här nere så vi slipper alla tokiga svenskar.
    Tumlaren
    Hej Tumlaren; Du är nog inte så elak som du ser ut! Lite skämt får du tåla.

Nej du, inte om att Skåne skall vara inkopplat med ett annat land. Vi vill vara självständiga och inte ett ockuperat land.
    Tumlaren ;-)
    trolling är livet

Kommentera

• Fick ett samtal från KBV idag en trevlig person och vi surrade på ett tag.
      Han hade helt klart en del vettiga åsikte men förstod också det jag sa, kommer återkomma i ärendet.
      Iaf är texten på KBV`s sida att redskapet skal föras från hand borta nu
      Det hela var ett misstag men gick ju väldigt fort att rätta till direkt efter samtalet, imponerande.

En trevlig person som jag uppfattade förstod helheten som inte vissa andra gör.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
        Fick ett samtal från KBV idag en trevlig person och vi surrade på ett tag.
        Han hade helt klart en del vettiga åsikte men förstod också det jag sa, kommer återkomma i ärendet.
        Iaf är texten på KBV`s sida att redskapet skal föras från hand borta nu
        Det hela var ett misstag men gick ju väldigt fort att rätta till direkt efter samtalet, imponerande.

En trevlig person som jag uppfattade förstod helheten som inte vissa andra gör.

Hur var det nu? Var det tillåtet, eller kanske rentav ett lagbrott, att infoga egna tolkningar i en skriven lagtext?

//Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand
          Hej Magic; Grattis till ett otroligt bra laxfiske! Tänk om du hade trollat med några NK-MAG i färgerna EMD, FROG, S2, S4 och S6, då hade du säkert fått några 20+ laxar också, eftersom det är just de NK-färgerna som genom åren tagit de flesta 20+ laxarna nere i Hanöbukten, om vi får börja räkna från 1992.Själv skulle jag nog vilja prova några NK-MAG Hologram i färgerna HBC, HEM och HGC om jag nu kommer ner till Hanöbukten innan det blir badvarmt....
          Go for the Giant Salmons!
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
          För att fortsätta att stjäla tråden så är en gul och svart apex efter en dipsy den bästa kombinationen, den kombon har i alla fall tagit den största laxen i simris.
          Tumlaren ;-)
          trolling är livet

Kommentera

• Som sagt hade samtal med KBV och jag tyckte det kändes som en bra start på en fortsättning.
            De tog ju också bort en felaktiga text som fanns på deras sida, samma text som Mikwed bla hänvisat till.
            Jag och flera har flera gånger sagt att han inte ens kan hänvisa till lagen, tror vi är överens alla om att så var fallet. (kanske inte en person)

Jag skulle vilja kunna få Mikwed att förstå vad ett förbud mot flerspömete innebär.
            För det första är jag inte alls för att man skall åka ut med tex tio spön på isen, själklart ser det illa ut.
            Men det gäller att tänka till i detta, om vi själva driver frågan och ger dem lillfingret är risken att de tar hela handen. Vi borde istället fundera hur vi själv kan driva frågan utan att det står VERBOTEN i röd text.
            Kanske skall vi lugna oss med att sätta dit folk och istället lobba för fångstbegränsningar eller att tex 3 antal spön är tillåtet, det finns många sätt som är bättre än det som sker nu låt oss då titta på dem och lobba för det gemensamt.

Om KBV`s tolkning tillsammans med Mikwed får laga kraft i tex en hovrätt slår vi ut en del av vårat sportfiske. Det är nämligen inte möjligt att meta sik eller plattfisk med ETT spö, då får man ingen fisk oftast.
            Om jag tog med Mikwed och KBV på en liten tripp i Haninge skärgård kommer de se att detta fiske fyller en stor funktion. Folk fiskar, grillar och umgås i naturen både svenskar och invandrare, detta är värt att bevara. Även om det är så att vissa missköter sig gör inte den stora gruppen det.
            Vi skall inte kämpa för förbjuda detta fiske, vi skall värna om det och kanske hitta andra sätt att reglera det.

Fiske är så mycket mer än just bara fisket, men med ett spö skulle jag jag aldrig försöka fiska tex sik.
            Ännu mer löjeväckande blir det när man ser Mikwed fotosida på nätet för om det är mängdfiske som är illa kan man ju olla in lite bilder från hasfisket
            Dock så är ju detta i sig inte olagligt men jag tycker det får en fadd smak i munnen att i ena fallet prata om flerspömete med fångst av massa fisk, för att sen göra det själv även om det inte sker med en massa spön. Det är inte metoden som sig som borde regleras utan hanteringen och synen på ett sunt sportfiske. Fast ma hoppas ju grabbarna inte förde ut för många kilo fisk från Norge, för det är olagligt
            Senast ändrad av Gös Jonas; 2009-02-04, 15:13.

Kommentera

• De grillade nog allt på kvällen sedan. Vilket kalas! 100kg torsk på 5 man, då blir man nog mätt. Inte konstigt att han ser rovfiskare runt varje krök...

Bland sötvattensbilderna finns det ryckfiskade braxnar också.
              Senast ändrad av limnos; 2009-02-04, 14:43.
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                Som sagt hade samtal med KBV och jag tyckte det kändes som en bra start på en fortsättning.
                De tog ju också bort en felaktiga text som fanns på deras sida, samma text som Mikwed bla hänvisat till.
                Jag och flera har flera gånger sagt att han inte ens kan hänvisa till lagen, tror vi är överens alla om att så var fallet. (kanske inte en person)

Jag skulle vilja kunna få Mikwed att förstå vad ett förbud mot flerspömete innebär.
                För det första är jag inte alls för att man skall åka ut med tex tio spön på isen, själklart ser det illa ut.
                Men det gäller att tänka till i detta, om vi själva driver frågan och ger dem lillfingret är risken att de tar hela handen. Vi borde istället fundera hur vi själv kan driva frågan utan att det står VERBOTEN i röd text.
                Kanske skall vi lugna oss med att sätta dit folk och istället lobba för fångstbegränsningar eller att tex 3 antal spön är tillåtet, det finns många sätt som är bättre än det som sker nu låt oss då titta på dem och lobba för det gemensamt.

Om KBV`s tolkning tillsammans med Mikwed får laga kraft i tex en hovrätt slår vi ut en del av vårat sportfiske. Det är nämligen inte möjligt att meta sik eller plattfisk med ETT spö, då får man ingen fisk oftast.
                Om jag tog med Mikwed och KBV på en liten tripp i Haninge skärgård kommer de se att detta fiske fyller en stor funktion. Folk fiskar, grillar och umgås i naturen både svenskar och invandrare, detta är värt att bevara. Även om det är så att vissa missköter sig gör inte den stora gruppen det.
                Vi skall inte kämpa för förbjuda detta fiske, vi skall värna om det och kanske hitta andra sätt att reglera det.

Fiske är så mycket mer än just bara fisket, men med ett spö skulle jag jag aldrig försöka fiska tex sik.
                Ännu mer löjeväckande blir det när man ser Mikwed fotosida på nätet för om det är mängdefiske som är illa kan man ju olla in lite bilder från hasfisket http://www.mikael-wedin.magix.net/
                Dock så är ju detta i sig inte olagligt men jag tycker det får en fadd smak i munnen att i ena fallet prata om flerspömete med fångst av massa fisk, för att sen göra det själv även om det inte sker med en massa spön. Det är inte metoden som sig som borde regleras utan hanteringen och synen på ett sunt sportfiske. Fast ma hoppas ju grabbarna inte förde ut för många kilo fisk från Norge, för det är olagligt
                Nu har jag iofs inte läst alla dina inlägg här på Fiskesnack, men detta är förmodligen ett av dina topp-tio.
                Att länka till Mikweds foto-sida är ju undersökande journalistik av Insider-klass.
                /Magic

Kommentera

• Det är kanske jag som inte är kompatibel, men det verkar som om någon har tagit bort sina bilder från sin sida. Det skulle vara intressant att veta varför man i så fall väljer att inte stå för sina handlingar som man själv gjort offentliga.

//Stefan
                  Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

• Vill dock poängtera att jagkanske var lite för ivrig i att lägga ut den sidan, nu var den ju iof public.
                    Dock så fanns tydligen Mikweds barn med på denna och det får jag ta på mig och be om ursäkt för även offentligt. Men jag vidhåller dock det jag skrivit tidigare, och kommer inte ge mig.

Kommentera

• Men snälla lägger man ut bilder på internet på sina barn i tron att ingen ska titta på dom ?

Låter som en riktigt dålig ursäkt i mina öron..

du skulle göra dig som politiker GJ

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                      0 svar
                      158 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad

Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      199 visningar