Ursprungligen postat av TAMTAM
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismetekontroller
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Old FirehandHej Snickare Hemi; Nu behöver många dragroddare och trollingfiskare din hjälp att snickra ihop något riktigt bra för framtiden! Det är ju en ny fiskestadga på gång har jag förstått. Eftersom du har mycket goda kontakter med Länsstyrelsen och fiskekonsulenter i Stockholm och kanske även i andra län ber jag dig om hjälp att få dragrodd och trolling att ingå i det fria handredskapsfisket. Vill du vänligen se till att frågan vidarebefordras till ansvariga beslutsfattare? Du vet att jag aldrig brukar gå som katten kring het gröt! Personligen ställer jag gärna upp som åldersman och bidrar med det lilla jag kan och vet på ett möte med berörda instanser och beslutsfattare, i avsikt att få dragrodd och trolling att ingå i det fria handredskapsfisket i Mälaren och Östersjöns skärgårdar. Det finns ingenting bra som inte kan göras lite bättre.
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!Senast ändrad av sasse; 2009-01-29, 08:16.
Kommentera
-
Tack!
Jag blev lite oroad när jag läste Mikweds tvärsäkra uttalanden om att ismete med fler än ett spö var otillåtet. Jag praktiserar sedan 20 år C&R och har oavsett C&R-perspektivet svårt att förstå varför ismete med exempelvis tre spön skulle vara otillåtet när det i många fall knappast är effektivare än ett spinnspö under sommarhalvåret?
Jag är först och främst väldigt tacksam gentemot Limnos och Hemi och andra som seriöst använder sig av lagtexten och inte försöker begränsa fisket för andra fiskebröder (och systrar)! Hatten av för er!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old FirehandHej Snickare Hemi; Nu behöver många dragroddare och trollingfiskare din hjälp att snickra ihop något riktigt bra för framtiden! Det är ju en ny fiskestadga på gång har jag förstått. Eftersom du har mycket goda kontakter med Länsstyrelsen och fiskekonsulenter i Stockholm och kanske även i andra län ber jag dig om hjälp att få dragrodd och trolling att ingå i det fria handredskapsfisket. Vill du vänligen se till att frågan vidarebefordras till ansvariga beslutsfattare? Du vet att jag aldrig brukar gå som katten kring het gröt! Personligen ställer jag gärna upp som åldersman och bidrar med det lilla jag kan och vet på ett möte med berörda instanser och beslutsfattare, i avsikt att få dragrodd och trolling att ingå i det fria handredskapsfisket i Mälaren och Östersjöns skärgårdar. Det finns ingenting bra som inte kan göras lite bättre.
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Förmågan att ändra åsikt när man inser att man har fel är det som skiljer visa män från container-gubbarna.
"The fundamental cause of trouble in the world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt" /Bertrand Russell
Ursprungligen postat av Hemi Visa inläggKul att du som jag kan kan ändra åsikter..."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
Det är ändå skrämmande att läsa om hur Mikwed inleder denna tråd.
Detta till trots att redan tidigare visat sin okunskap gällande lagtexter.
Men denna vinter var det som bortglömt och hans egna tolkningar blir gällande för tex KBV som är generellt sätt dåligt insatta i fiskefrågor. Tycker Mikwed borde låta sin bricka gå vidare till någon bättre lämpad eller ta en ny kurs samt inte ha som mål att sätta dit sina fiskebröder.
Jag hoppas Mikwed nu förstår att han gör sig själv och oss fiskare en björntjänst.
Kommentera
-
Det farliga är att han när han åker ut med KBV även tolkar lagar åt dem, de tror säkert på det han sagt. Trots att han igen visat sig vara okunnig och överbevisad. Min poäng har i alla tjafs nmed honom varit att han förstör får oss andra. Klart vi skall fortsätta meta sik med tre spön eller ismete med tre. En ensam person skall inte göra det förbjudet för en stor massa. Dessutom skall man inte ha som ändamål att göra det svårare än vad lagen säger.
Kommentera
-
Svar från Björn Tengelin.
"Mete ingår ju i fritt handredskapsfiske. Så vitt jag vet finns inget om hur många spön du får ha, men inte sammanlagt mer än 10 krokar (en trekrok räknas som en krok då)
I Stockholms län får du också lägga långrev, och fiska med strömmingsskötar, under vissa förutsättningar, avstånd och djup.
Angla får du inte, om inte man speciellt får det inom ramen för nåt Stockholmskort, där man ju har arrenderat in en del vatten, och tillåtit angling av det skälet"
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera