Hålet fryser igen när kylan tränger på. Någon som har någon bra lösning på problemet? Något att hälla i hålet kanske??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hålet fryser igen, Lösning???
Collapse
X
-
Visseerligen vvar det massa år sedan jag angelfiskade men då använde jag iaf granruskor som jag stoppade ner i hålet vilket fördröjde igenfrysning men inte om det var rejält kallt då frös det iaf men är det inte vargavinter så testa med det, bara skära till lämpliga ruskor och stoppa i hålen.Ursprungligen postat av Toonfan Visa inläggHålet fryser igen när kylan tränger på. Någon som har någon bra lösning på problemet? Något att hälla i hålet kanske??
-
Testa att gå en runda och rensa hålen då o då, brukar aldrig dröja många
minuter innan det smäller efter att man "gungat" mörten lite
Var ute en tur igår och vi fick 14 fällningar, 9 gäddor upp.
Minst hälften av huggen kom inom några minuter efter en "isrensningsrunda".
Tilfälligheter kanske, men vi tror stenhårt på det !
Helst ska det vara "Johsta" som tar rundan, då är det 100%-ig utdelning
Kommentera
-
Jag har klippt sönder sittunderlag och klippt det runt med en skåra för linan bara att täckt hålet funkar kannon
Skitfiske på dig
Roger
Kommentera
-
Hörde om en som brukade köra "kåpan" i varje hål.
Alltså, man lägger en brakskit i näven och skickar ner i hålet så smälter isen.
Gå med i Göteborgs Fiskevänner
http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13
Kommentera
-
Finns bara en riktigt bra lösning. Stanna hemma tills det blir mildare väder - då slipper gäddorna bli blinda också, om man nu släpper tillbaks sina fiskar.
Om man känner att man måste fiska trots kylan så torde olja fungera.. Köp en dunk torskleverolja t.ex.
Alkohol (som t-röd) borde lösa sig i vattnet snabbt som attans och ha ingen effekt alls. Om man nu inte fiskar i en vääääääldigt liten sjö."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
T-röd i en sprayflaska funkar bra. Eller myrstack??? ja det använde dom förr men det har jag aldrig testat.En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera
-
Borrsörja (eller snö) i hålet och en liten skvätt spolarvätska där linan går ner är det bästa jag testat. Klippta liggunderlag är oxå bra om de inte blåser iväg..........
Men som någon skrev så är det ruskigt bra att gå en ishackarvända, det hugger verkligen när det bli lite liv i isen och man rensar och ruskar liv i mörten.
Olja är hemskt halkigt på fingrarna.
Stanna hemma löser alla problem förutom fiskeabstinensen. (gälgreppa fisken i hålet, kroka av i hålet med smådoppningar av fiskens huvud och undan för vind är enkelt och smidigt, dessutom kan inte fisken sprattla i vattnet)Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera