Hålet fryser igen, Lösning??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hålet fryser igen, Lösning???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hålet fryser igen, Lösning???

Hålet fryser igen när kylan tränger på. Någon som har någon bra lösning på problemet? Något att hälla i hålet kanske??

Ursprungligen postat av Toonfan Visa inlägg
    Hålet fryser igen när kylan tränger på. Någon som har någon bra lösning på problemet? Något att hälla i hålet kanske??
    Visseerligen vvar det massa år sedan jag angelfiskade men då använde jag iaf granruskor som jag stoppade ner i hålet vilket fördröjde igenfrysning men inte om det var rejält kallt då frös det iaf men är det inte vargavinter så testa med det, bara skära till lämpliga ruskor och stoppa i hålen.

Kommentera

En som jag känner använder t-röd häll en skvätt i hålet och en lite på angellinan. Jag vet inte om det är farligt? Sen får man ju gå rundor och knacka lite is ändå men huvudsaken är ju att linan löper fritt.

Kommentera

Testa att gå en runda och rensa hålen då o då, brukar aldrig dröja många
        minuter innan det smäller efter att man "gungat" mörten lite

Var ute en tur igår och vi fick 14 fällningar, 9 gäddor upp.
        Minst hälften av huggen kom inom några minuter efter en "isrensningsrunda".
        Tilfälligheter kanske, men vi tror stenhårt på det !

Helst ska det vara "Johsta" som tar rundan, då är det 100%-ig utdelning

Kommentera

Jag har klippt sönder sittunderlag och klippt det runt med en skåra för linan bara att täckt hålet funkar kannon
          Skitfiske på dig
          Roger
          www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

Hörde om en som brukade köra "kåpan" i varje hål.

Alltså, man lägger en brakskit i näven och skickar ner i hålet så smälter isen.
            Gå med i Göteborgs Fiskevänner
            http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

Kommentera

Finns bara en riktigt bra lösning. Stanna hemma tills det blir mildare väder - då slipper gäddorna bli blinda också, om man nu släpper tillbaks sina fiskar.

Om man känner att man måste fiska trots kylan så torde olja fungera.. Köp en dunk torskleverolja t.ex.

Alkohol (som t-röd) borde lösa sig i vattnet snabbt som attans och ha ingen effekt alls. Om man nu inte fiskar i en vääääääldigt liten sjö.
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

T-röd i en sprayflaska funkar bra. Eller myrstack??? ja det använde dom förr men det har jag aldrig testat.
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Is i hålet.

Jag brukar smörja in mina linar med Glycerol som du kan köpa på Apoteket och du kan hälla lite i hålet. Se mina artiklar på carpio.com.dinstudio.se där har du det mesta. // Luis

Kommentera

Borrsörja (eller snö) i hålet och en liten skvätt spolarvätska där linan går ner är det bästa jag testat. Klippta liggunderlag är oxå bra om de inte blåser iväg..........

Men som någon skrev så är det ruskigt bra att gå en ishackarvända, det hugger verkligen när det bli lite liv i isen och man rensar och ruskar liv i mörten.

Olja är hemskt halkigt på fingrarna.

Stanna hemma löser alla problem förutom fiskeabstinensen. (gälgreppa fisken i hålet, kroka av i hålet med smådoppningar av fiskens huvud och undan för vind är enkelt och smidigt, dessutom kan inte fisken sprattla i vattnet)
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    493 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lyly19
                    av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    2 svar
                    345 visningar