Men vissa sjöar tex på sportfiskekortet får man ju angla med 10 st don. Då är det oki med 4 spön också. Får man angla får man ismeta!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billiga multirullar till ismetet i vinter?
Collapse
X
-
Originally posted by Stizo
Men vissa sjöar tex på sportfiskekortet får man ju angla med 10 st don. Då är det oki med 4 spön också. Får man angla får man ismeta!
Anledningen är (utdrag ur mail från ansvarig för reglerna):
"Angelnsfiske är ett avsteg från Gula kortets huvudprincip - högst två spön per fiskare. Andvänder Du annan krok än den "historiska" angelkroken så får Du bara ha tvån spö/don. Anledningen är som Du säkert kommit underfund med för länge sedan att det är svårt att fiska med den "historiska" angelkroken och därför tillåts fler don."
Men det kan ju mycket väl vara annorlunda i STHLM.
Sen är det som sagt på gång nya regler vad gäller storfiskregistrering, ismete är inte så poppis där eftersom många använder massor av krok och då är det mer att betrakta som fasta fiskeredskap (inte mina ord men jag har förståelse för det).
/Martin
Kommentera
-
Jag har hört att det ska bli nya regler (minns dock inte från var) ... tror det var 1 eller 2 spön. Faktum är att jag tycker det är bra men två spön kanske vore ok iallafall ...C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ok,men jag kan tycka det känns lite osportsligt att ha så många spö ute.Kanske inte 4,men när man trollar med typ 10 spö,och där e 2 man i båten...varav en styr båten.Känns som att hela idén med sportfiske minskar.Är man så himla kåt på att dra en firre kan man ju lika gärna sätta garn...typ !
Kommentera
-
Nu är det ju ismete de snackar om..
'En helt annan sak ju, då man kan hålla koll på flera spön och man märker snabbt när det hugger med hjälp av knallkork eller plinga.. Om man itne har ett väldigtr bra fiske, kan det annars bli mycket drygt med bara ett spö.
><(((*>
Tjacka begagnade rullar via nätet eller tidning, stasa på kvalitet om än begagnad sådan... Det går nästan inte att slita ut en ambis om man är noggran med underhåll. Tycker att det är synd om fisket begränsas till mindre än fem spön. Fem är perfekt att hålla ordning på och lagom många för att bekvämt kunna flyttas för att söka fisken..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera