Flourcarbon som gös/gädd tafs vid ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flourcarbon som gös/gädd tafs vid ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Push-Up Visa inlägg
    MeanMachine;
    När de knutbara kom testade jag ProLeader och var inte nöjd alls, ett par gäddor så var den körd. Fick då ett annat knytbart Canelle Supratress vilken höll mycket bättre för smågäddornas tänder.
    Körde den under den hektigaste ismeteperioden och gjorde 6 tafsar som användes hela sässongen igenom utan att knytas om eller kastas.
    Har kört den säkert 10 år på jiggfisket för borre och gös och är fan skitnöjd.
    Den jag framför allt använder mig av är 8kg's pga brottstyrkan i bottennapp, men 5kg's är kanon dem med bara det att man får anpassa drillar och räkna med lite mer loosade beten i bottennapp.
    Nu knyter jag extrakroken till alla mina vertikaljiggar med canellen kan oxå nämnas.

Efter ett gäng smågäddor kan den bli rätt fnasig på ytan, men det verkar inte påverka dess styrka nämnvärt, jag har testat den så länge och så många gånger.

Kostar som ProLeader, 139:-/5m

Såg du hade testat Surflon "micro supreme" också, är det något som passar till gäddmete i 26lb varianten?

Kommentera

Ja den är fin och följsam samt kan knytas.
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Själv kör jag enbart med seven strand som jag pressar själv. Har även provat fc men inte märkt att jag fått mer napp.Har även provat pro-leader tycker den är för känslig mot gäddkäftar och alldeles för dyr.Men den har däremot varit suverän till fire ball.
        Mina pb:
        Öring 7,58 kg (2010)
        Gädda 13,32 kg (2010)
        Ål 2,48 kg (2005)
        Abborre 1.38 kg (2009)
        Gös 7.66 kg (2010)
        Röding 6.18 kg (2011)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
        2 svar
        216 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg ArvillaKovacek  
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        1 svar
        176 visningar
        0 gillar