Hur gör man? pimpelfiske (aborre) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur gör man? pimpelfiske (aborre)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur gör man? pimpelfiske (aborre)

Hej , jag hade tänkt börjat göra 3 krokar till pimpelfiske aborre.
    de är så att jag är helt nybörjare på detta men vill gärna lära mig . då undrar jag bara hur jag ska göra och vad ja ska köpa för matrial. och vad ska jag börja med och vad ska jag sluta med. förklara lite bara hur jag ska göra så vore de snällt
    Puss på er alla aborrpimpel älskare

köp epoxylim o färgpulver på ng s-fiske affär+trekrok blanda o limma.

Kommentera

Du behöver pimpel krok i storlek 12-16 de e ganska standard
      (gärna långskaftade, tunna o vassa krokar) epoxylim, lyspulver, och lite garn (tunn chinille funkar också bra) färger som brukar vara bra e lila, grönt, rött mm...(det e bara prova sig fram för dagen, ibland kan vissa färger vara helt outstanding) Jag brukar lägga en minimal bunt av garn i botten (typ bara 1-2 varv) och sedan fästa det med flugbindnings tråd, efter det så lägger jag en liten klick lim med lys i botten av garnet. Det är vikigt och inte göra krokarna förstora och kumpiga ofta kan man köra precis samma storlek på själva kroppen på en 12:a som på en 16:to krok.....Ibland har jag bara kört en helt tomm trekrok som jag trätt på en bitlysslang på varje krokben (inte mer än 2x2 millimeter stora) det kan vara grymmt bra när det är trögt.....

Kommentera

epoxy+ färgpulver( brukar köra rött..) annars om du har tillgång till silicon på tub eller nå så funkar de lika bra!
        Växjö Specimenklubb!

Kommentera

hej på er alla en bra början är att köpa en myska som heter nyckelpiga. sedan har du en röd ock en vit maggot på den. stora lock drag sedan små rörelser. ett sakta lyft då hugger om de är där.

Kommentera