Isborr Mora Nova - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isborr Mora Nova

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isborr Mora Nova

HEJ!!tänkte kolla om de är någon i detta avlånga land som provat dom nya isborrarna från mora,,tror dem heter mora nova,,skall tydligen va mkt lättare en vanlig rantanen. vill gärna ha tips!!!!!!!

Jag har försökt köpa en Nova system 160 mm i två månade nu men ingen har dem! Fattar inte varför det annonseras om något som tydligen inte går att köpa. Eller har någon lyckats?

Kommentera

håller med,,,,,,,,, mkt märkligt av mora,, finns ingen info på ders hemsida heller,,

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
        Jag har försökt köpa en Nova system 160 mm i två månade nu men ingen har dem! Fattar inte varför det annonseras om något som tydligen inte går att köpa. Eller har någon lyckats?
        Mora Nova System 160mm kommer på marknaden vintern 2008-09 så det är inte konstigt om du har haft problem att komma över en. Den som väntar på något gott ...

Kommentera

Om det är den borren som är vit o limegrön så fick vinnarna av förra årets sm en varsin sån, så ja tycker det är konstigt att de inte släppt dem än.
          I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
          Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
            Om det är den borren som är vit o limegrön så fick vinnarna av förra årets sm en varsin sån, så ja tycker det är konstigt att de inte släppt dem än.
            Såna borrar fick de i pris redan på SM i Luleå våren 2006.
            Det är ju snart 2 år sen, finns de inte i handeln än menar ni.

Jag har sett försäljare på tävlingar som säljer.. men det kostar ju lite mer än Rantaanen. Tror de tog 1600:- i början.. tyckte ja hörde nåt om 1300:- förra helgen.. men det är ju den på 110-115mm

160mm kanske är svårare att få tag på då.
            Mankans fiskeblogg Fins här
            MankanPirken och Diamanten Finns här

Kommentera

jag såg på moraofswedens hemsida att Mora Nova 110mm finns i 2 längder samt med vikbar eller fast vev.
              Jag är sugen på en lång 110.a med vikbar vev.. nån som vet nån butik som säljer.
              Mankans fiskeblogg Fins här
              MankanPirken och Diamanten Finns här

Kommentera

Nu har jag i alla fall min 160 mm Mora Nova System sedan mellandagarna. Vad jag vet är det bara Jakto.se som säljer dem. Tyvär så sprack kompositkronan i lördags. Ska få en ny utan problem, hoppas det var ett måndagsex och ingen konstruktionsmiss.

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
                  Nu har jag i alla fall min 160 mm Mora Nova System sedan mellandagarna. Vad jag vet är det bara Jakto.se som säljer dem. Tyvär så sprack kompositkronan i lördags. Ska få en ny utan problem, hoppas det var ett måndagsex och ingen konstruktionsmiss.
                  Hur funkade borren innan den gick sönder? Låter ju helt galet att göra kronan i komposit?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                    Hur funkade borren innan den gick sönder? Låter ju helt galet att göra kronan i komposit?
                    Den funkade bra, jag har inget att klaga på. Tycker konstruktionen av kronan är intressant och kompositmaterialet ska funka (på pappret i alla fall). Får väl se hur det går framöver. Grossisten (Bios) skickar mig en ny krona utan krångel.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad

Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    200 visningar