Är det någon som vart vart man hittar en tabell över krokstolekar på vanliga krokar och tre krokar? Tänkte besälla krokar men vill veta om stoleken är stor eller liten. Tänkte höra om någon vet vart man hittar en tabbel
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krokstorlek tabell
Collapse
X
-
www.darts.se - Ladda ner Krok pdfen
Glöm inte sätta på 100% bara om du vill ha korrekta bilder, tror det skall vara skala 1:1 där.sigpic
-
Visst kan det kännas som att det är omöjligt att hitta rätt storlek på kroken. Men det är då man kontaktar sin leverantör eller besöker sin fiskebutik och rådfrågar med dom. Detta har löst många av mina problem.
oftast är det 1/0 du har till jerks då de är stora. Vanligaste storleken på trekorkar är nog storlek 3 eller 4 till insjö drag/vobbler.
Där jag fiskar är korkstorlek 4 max på drag & tubflugaOh crap! VAfan har jag nu gjort!?
Kommentera
-
Jag har testat mig fram genom lite misstag och sen skrivit upp resultatet.....
Jobbigt men funkar!
typ:
4 Play 13cm storlek 4.
4 Play 19cm storlek 1.
Buster jerk storlek 1/0 skall eventuellt testa större....
Big Bandit storlek 3/0
Top Bandit samma som Big Bandit
Börjar få ihop en lista som funkar bra!
Skitfiske!!
Min blogg www.metrobloggen.se/fiskerapporter
Kommentera
-
men så svårt är det väl inte...? Ju större siffra efter / desto mindre krok... ju större siffra FÖRE / desto större krok. All krok jag kommit i kontakt med har det systemet men på senare tid har de ibland tagit bort 0/
Alltså: 0/16 är en ganska liten krok, 0/8 är en större, 1/0 ännnu större och sen fortsätter det....
Så, 1/0 är mindre än 10/0 på samma sätt som 0/1 är större än 0/10... hängde ni med?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera