Klämmor till ismete... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klämmor till ismete...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Klämmor till ismete...

Hej... kan ni rekomendera några klämmor till ismetet? Dom jag känt på känns som om dom skulle kunna krossa spöt.

Artnr; 30-7533 170mm hos Claes Ohlsson [Klicka] Artnr; 157200 6tum hos Jula [Klicka]

är i den "rätta" storleken, dock lite för hårda för mina otränade armar.
    sigpic

Kommentera

vanliga biltema batteriklämmor.. linda lite skumplast eller liknande och tejapa med eltejp.. har funkat fin fint för mig.. sedan löda fast spröna på lämligt ställe

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Artnr; 30-7533 170mm hos Claes Ohlsson [Klicka] Artnr; 157200 6tum hos Jula [Klicka]

är i den "rätta" storleken, dock lite för hårda för mina otränade armar.
        Håller med de är perfekt. De finns även på jula
        www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Konkwista Visa inlägg
          Håller med de är perfekt. De finns även på jula
          Personligen gillar jag dom lite "lättare" klämmorna som såldes förut, sitter inte så jävulskt hårt, men det är ju en petitess.

Finns inget som slår limklämmorna när det gäller vipp och spöhållare på vintern, sjukt smidigt, tar lite utrymme och är billiga.
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Personligen gillar jag dom lite "lättare" klämmorna som såldes förut, sitter inte så jävulskt hårt, men det är ju en petitess.

Finns inget som slår limklämmorna när det gäller vipp och spöhållare på vintern, sjukt smidigt, tar lite utrymme och är billiga.
            Ställer man bara klämmorna på isen ? eller sätter man fast dom på något sätt ?

Tacksam för svar.

Kommentera

Kommer inte ihåg vilken leverantör som har dem, kan vara Wiggler eller Stoxdal. Hur som helst så finns det klämmor som är ämnade för isfiskespön, kostar en struntsumma och är betydligt "softare" än de vanliga klämmorna.
              www.gavlefiskredskap.se
              niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

nilsson..... man sätter dem enbart på isen blir två ben fram och ett bak... altså bakdelen på spöt.. lite issörja eller snö kan man sätta runt klämmans ben.. det värsta e då det e blankis och blåst.. då kan man sätta in skruv i klämmans fötter och försöka på dem att fästa nogorlunda i isen.. jag brukar lösa det så att blåser det pungen så fiskar jag där det e lä... lite gött ska det va med ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
                  Ställer man bara klämmorna på isen ? eller sätter man fast dom på något sätt ?

Tacksam för svar.
                  www.cephalus.nu -> artiklar -> klicka på "klämmbilden"

spiggo; har du länk? hårdheten är ju bara något irriterande när man sätter dit dom, när man har hugg är det aldrig några problem att slita loss dom, om man nu föredrar att göra det.
                  sigpic

Kommentera

Nä, inte just nu. Kan kolla upp det på måndag. Är dock gaaaanska säker på att det är något av de 2 leverantörerna jag nämnde tidigare. Har kollat deras hemsidor lite sporadiskt utan att finna den.
                    www.gavlefiskredskap.se
                    niklas_soderman78@hotmail.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    210 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    1 svar
                    164 visningar
                    0 gillar