Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
    nää, du har nog rätt! jag gör som du säger!!!
    Näää, vad tråkigt det kommer att bli här då, inget roligt att läsa
    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
      Näää, vad tråkigt det kommer att bli här då, inget roligt att läsa
      moahahaha!!! bara för att vissa är totalt illiterata och inte kan skilja på känslor, fakta och förutfattade meningar. inte heller har förmågan att läsa innantill så tänker jag sluta tycka tänka och skriva? NOT, skulle inte tro det!!! men tack wreckis, det värmer... men två till på min ignorelista har det blivit i alla fall...
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

moahahaha!!! bara för att vissa är totalt illiterata och inte kan skilja på känslor, fakta och förutfattade meningar. inte heller har förmågan att läsa innantill så tänker jag sluta tycka tänka och skriva? NOT, skulle inte tro det!!! men tack wreckis, det värmer... men två till på min ignorelista har det blivit i alla fall...
        Det var nog bara en som trodde på dig att du skulle lägga ner.
        Du har en otrolig förmåga att se ner på personer, kan det tänkas att du upplever dig själv som lite mer en andra?
        Senast ändrad av BusterX; 2007-12-29, 00:06.
        Team [FONT="Comic Sans MS"]Esox Piscators[/FONT]

Kommentera

Så du tål inte avvikande åsikter? Annars är ju det en förutsättning för det samhälle vi lever...Eller så kan ju Reinfeldt sätta alla väljare på sin "ignorelista" och köra på efter nästa val?...Bit ihop och var en ("man" tänkte jag skriva, men ändrar det) ståndaktig människa!

Kommentera

• Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Så du tål inte avvikande åsikter? Annars är ju det en förutsättning för det samhälle vi lever...Eller så kan ju Reinfeldt sätta alla väljare på sin "ignorelista" och köra på efter nästa val?...Bit ihop och var en ("man" tänkte jag skriva, men ändrar det) ståndaktig människa!
            jorå! men när folk inte ens orkar läsa ens inlägg, utan bara fortsätter att mala samma gamla visa om och om igen så... varför bry sig?
            och så inbillar jag mig inte att någons värld rämnar, för att jag inte tar del av deras åsikter. så varför inte?

och du om någon har väl sett att jag både orkar och vill debattera, så länge det sker på en för mig givande nivå (lite som att reinfeltd väljer vilka han ska debattera med). när folk anstränger sig för att misstolka och inte ens visar en vilja att försöka förstå, så leder diskussionen ingenstans. både här och på fnu har jag debatterat, resonerat och frågat... och tänker så fortsätta (men med folk på ignorelistan!).
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

• Pasi: Träffade en äldre herre vid Laisälven som i alla år hållit på med gäddvård för att de var så jättebra på att hålla undan småfisk. Han hjälpte in gäddor i en liten mar på våren, och lyfte ut yngel på hösten så att de inte skulle frysa ihjäl i den lilla maren på vintern. Gädda var dessutom mycket godare(!) än öring och röding, de var för slappa i köttet. Guben hade även fått till fina rödingar i några tjärnar genom att hjälpa någon gädda dit så att de kunde sålla lite bland småfisken.

Nåväl: Pimpel-SM i Ö-vik. 1 meter snö 1 meter is. Lagtävling. 4 man 4 timmar. Totalfångst? 4 gersar. Påverkade nog inte beståndet så mycket.

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
              Hörde senast om en gubbe i Arjeplog som hatade gäddan tidigare, men som i år börjat släppa tillbaka pga att han insett att gäddan är bra för vattnet
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

• Limnos, Ö-vikspimplet ligger nog väldigt nära många tävlingar även i Stockholm.
                Har vart med på några riktigt magra sådana.
                I Rösjön i Sollentuna var en sån.
                Lågtrycket låg i botten. Såg abborren på grunt vatten. Isen var svag och tunn också.
                Stora stimm fanns vid den lilla pirken. Men dom orkade inte ens simma fram för att glo.
                Fick tre abborrar med vikt runt 30 gram.
                Var lika för dom över närmare 100 deltagare. Att det pimpelfisket rensar sjöar.
                Många pimpeltävlingar är beroende av högtryck.
                Och hur ofta är det.
                Så det överdrivna snacket att pimpeltävlingar är ju rent frustrerande att höra.
                Är oftast folk som aldrig varit med eller fattar hur det är i verkligheten.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Det är sjukt ovanligt med stora abborrar på tävling också, även när de hålls i kända storabborrvatten. Rent spontant skulle jag tro att det är bra att gallra lite bland småpinnarna.

Gamla stutar med spark och balanspirk, eller bergman med öga, är däremot icke bra för storabborrbestånden.
                  "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

• Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
                    Det är sjukt ovanligt med stora abborrar på tävling också, även när de hålls i kända storabborrvatten. Rent spontant skulle jag tro att det är bra att gallra lite bland småpinnarna.

Gamla stutar med spark och balanspirk, eller bergman med öga, är däremot icke bra för storabborrbestånden.
                    Du menar sådana som Elanen? ;-)..skoja ba..vet att Elanen släpper de stora..

Kommentera

• I varje fall dom flesta. Några till matbordet blir det nog.
                      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      212 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      167 visningar
                      0 gillar