Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BusterX Visa inlägg
    Har inte du överreagerat lite?

elanen skriver: "Vad DOM gör med gäddor i NORRLAND vet VI ju sen tidigare."

Kanske har elanen den erfarenheten som inte du har?
    Man bör nog vara "lite" mer öppen för andras åsikter och inte snöa in i sitt eget resonemang.

Har själv rötter i övre norrland och kan nog hålla med elanen att de fiskande norrlänningar (INTE ALLA!!) jag mött har en negativ inställning till gädda!

Sen ska man nog inte haka upp sig på hur folk uttrycker sig i text utan vad dom menar. ALQ du verkar ju va en påläst person, så försök se andras åsikter ur ett annat perspektiv!

Ut och fiska med samvete!
    busterx...

för det första, har jag följt elanens inlägg under flera år, och han gör väldigt ofta svepande generalliseringar där han snackar om att tex. invandrare, norrlänningar osv osv gör si eller så. tröttsamt...

för det andra, jag tror till skillnad från dig att man ska utrycka sig i text exakt på det sätt man menar och inte lämna så mycket tolkningsföreträde. det är ganska svårt att avgöra vad någon "menar" om dom inte skriver exakt det dom menar. det händer ibland att man tex. missförstår även sina vänner i en diskussion, och då har man faktist en hel del bakgrundsinformation att luta sig mot. så om man nu inte menar att alla svenskar, invandrare, norrlänningar, kvinnor osv är på ett visst sätt så ska man inte skriva det heller. det är väl inte så svårt? menar man att dom norrlänningar jag har träffat så är det ju bara att skriva så eller? och hur ska man veta när folk inte menar det dom skriver och NÄR dom menar det dom skriver? i vissa fall kan det tyckas uppenbart, men ofta inte. så för att eleminera missförstånd och feltolkningar är det bra att i så stor utsträckning som möjligt uttrycka sig så exakt som möjligt. om du är det minsta intresserad av mina åsikter och inte tycker att det framgår här, så sök på mina tidigare inlägg och läs... kanske inte så intressant, men det visar i alla fall hur jag resonerar och tänker. jag gör ofta så när jag tycker någon skriver något konstigt eller felaktigt, går igenom deras tidigare inlägg och på så sätt skaffa mig ett bredare prespektiv av personen. jag rekomenderar att du även gör så med elanens tidigare inlägg... han kallas inte magis gnälligaste surgubbe utan anledning!!! ;-)

pasi75 har en bra point... (men ingen 400TE :-)
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Du skriver: för det andra, jag tror till skillnad från dig att man ska utrycka sig i text exakt på det sätt man menar och inte lämna så mycket tolkningsföreträde. det är ganska svårt att avgöra vad någon "menar" om dom inte skriver exakt det dom menar.

Jag kunde ju se hans inlägg från ett annat perspektiv än vad du gjorde???
      Kan det vara så att vi har inte samma erfarenheter här i livet?
      eller så ser vi olika nyanser. (allt är inte svart eller vitt)
      Team [FONT="Comic Sans MS"]Esox Piscators[/FONT]

Kommentera

ALQ, nu tolkar jag ditt inlägg på ett visst sätt. Kanske nån annan gör det motsatta.
        Går ditt liv ut på att hitta tolkningar som är svårbegripliga.
        Du hakar upp dig mer på det än vad sakfrågan var.
        Själva ämnet verkade mindre viktigt.
        Oj vad det måste tolkas mycket med 1000.tals inlägg.
        Blir ju rena julafton för dig året runt.
        Om du vill få till det att jag angriper invandrare, gamla gubbar, tjuvfiskare (fast sådana finns väl inte), norrlänningar (gäddkramare), och vidare.
        Läs du med om vad som skrivs av Norrlänningar och även folk från andra delar av landet på nätet (det jag tipsade dig om).
        Så kanske du får åka runt och dementera att alla bara hittar på där med.
        Dra du alla där också över en kam.
        Sen kan du komma tillbaka och tala om för mig vad som var fel.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Bäst jag skriver att jag menar gäddkramare som ironi. Annars får väl du spel och vrider till det också.

Kommentera

Ursprungligen postat av BusterX Visa inlägg
            Du skriver: för det andra, jag tror till skillnad från dig att man ska utrycka sig i text exakt på det sätt man menar och inte lämna så mycket tolkningsföreträde. det är ganska svårt att avgöra vad någon "menar" om dom inte skriver exakt det dom menar.

Jag kunde ju se hans inlägg från ett annat perspektiv än vad du gjorde???
            Kan det vara så att vi har inte samma erfarenheter här i livet?
            eller så ser vi olika nyanser. (allt är inte svart eller vitt)
            men är det inte exakt det som är problemet? när 10 personer läser samma inlägg och gör 10 olika tolkningar av det? men jag märker att du inte bemödat dig med att läsa igenom lite gamla inlägg av varken mig eller elanen... så må det vara sagt!!! läs igenom lite gamla inlägg... då upptäcker du raskt både vad jag och elenen tycker om saker och ting och hur vi båda väljer att se på saker...!!! på det sättet slipper man dra samma visor om och om igen i tråd efter tråd!
            achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Kan nån definera norrlänning?

Är det ovanför dalälven?
              Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                Kan nån definera norrlänning?

Är det ovanför dalälven?
                Det är alla norr om Mälaren...

Kommentera

Ola, nä ovanför Stockholm. I varje fall längre uppåt landet där prickfisken regerar.

Kommentera

Problem?

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
                    men är det inte exakt det som är problemet? när 10 personer läser samma inlägg och gör 10 olika tolkningar av det? men jag märker att du inte bemödat dig med att läsa igenom lite gamla inlägg av varken mig eller elanen... så må det vara sagt!!! läs igenom lite gamla inlägg... då upptäcker du raskt både vad jag och elenen tycker om saker och ting och hur vi båda väljer att se på saker...!!! på det sättet slipper man dra samma visor om och om igen i tråd efter tråd!
                    Har nu läst igenom dina och elanens förgående trådar!

För det första så ser jag inga problem, tolkningar kan utmynna i flera olika åsikter som kan luftas!(det är väl det ett forum är till för)

För det andra så är väl du högst involverad i att dra samma trådar vidare igen och igen.

Nää luta dig tillbaka och inse att dina åsikter inte delas av alla.
                    Sen att du är en riktig pennvässare ska du ha kredit för!
                    Team [FONT="Comic Sans MS"]Esox Piscators[/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av BusterX Visa inlägg
                      Har nu läst igenom dina och elanens förgående trådar!

För det första så ser jag inga problem, tolkningar kan utmynna i flera olika åsikter som kan luftas!(det är väl det ett forum är till för)

För det andra så är väl du högst involverad i att dra samma trådar vidare igen och igen.

Nää luta dig tillbaka och inse att dina åsikter inte delas av alla.
                      Sen att du är en riktig pennvässare ska du ha kredit för!
                      nää, du har nog rätt! jag gör som du säger!!!
                      achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      208 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      142 visningar
                      0 gillar