Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Gå gärna i på Grovfiske sällskapet. Där står det precis det jag skrivit. Finns massor av ämnet på nätet om man vill söka där.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jaså din hobby är ordtolkningar. Ja det ämnet är utanför min kulturella nivå. Om det nu är det viktigaste för dig än om ämnet måste vara exakt skrivet.
      Säger fortfarande att du ska läsa dig till dom sidor jag uppgivit och där står det i samma ordalag som jag angivit. Är inget jag hittar på. Och vad har invandrare, gamla gubbar, och allehanda med ämnet att göra.
      Du gör allt för att kollra bort dig själv från ämnet du inte klarar.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Jaså din hobby är ordtolkningar. Ja det ämnet är utanför min kulturella nivå. Om det nu är det viktigaste för dig än om ämnet måste vara exakt skrivet.
        Säger fortfarande att du ska läsa dig till dom sidor jag uppgivit och där står det i samma ordalag som jag angivit. Är inget jag hittar på. Och vad har invandrare, gamla gubbar, och allehanda med ämnet att göra.
        Du gör allt för att kollra bort dig själv från ämnet du inte klarar.
        LÄS...........
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

FKBF Vattenhål, läs igen och kom till en slutsats om jag haft fel. Har läst att du är kunnig på feltolkningar. Kom nu inte och säg sen att jag hittar på. Läs dessa sidor på nätet om synen på gäddor. Påstår du att jag har fel. Då är du bra snurrig. För det var väl ämnet som var viktigast inte om du är tolkningsmästare.

Kommentera

För 2 år sedan träffade jag på en som hade hand om fisket i några sjöar i fjällen. Han ville att man skulle dräpa alla smååårödingar man fick så skulle sjön må bättre. Felet nu är att de stora tas upp och de små kastas tillbaka, sa han. Om han har rätt, det har jag ingen aning om, men det låter bra.

De som fiskar i fjärdar, skärgård borde inte uttala sig om fisket i tjärnar, mindre sjöar då de inte tål ett lika stort fisketryck , punkt slut !

Sen så har synen på gäddan ändrats markant de senaste 2-3 åren här uppe.Fler och fler ungdomar som börjat fiska seriösare och sen så har många flugfiskare börjat intressera sig efter den. Hörde senast om en gubbe i Arjeplog som hatade gäddan tidigare, men som i år börjat släppa tillbaka pga att han insett att gäddan är bra för vattnet

Men det finns fortfarande kvar mååånga 50+ som oftast är rädd för gäddan, som biter över deras toby , därför de hatar den

Kommentera

Elanen uttalar sig ofta om saker han själv aldrig upplevt = Fiskat i tjärnar och ägt en ny motor
              Men är grym på äldre båtmodeller och motorer
              Senast ändrad av pasi75; 2007-12-28, 15:43.

Kommentera

Lugn i bussen ALQ!

Har inte du överreagerat lite?

elanen skriver: "Vad DOM gör med gäddor i NORRLAND vet VI ju sen tidigare."

Kanske har elanen den erfarenheten som inte du har?
                Man bör nog vara "lite" mer öppen för andras åsikter och inte snöa in i sitt eget resonemang.

Har själv rötter i övre norrland och kan nog hålla med elanen att de fiskande norrlänningar (INTE ALLA!!) jag mött har en negativ inställning till gädda!

Sen ska man nog inte haka upp sig på hur folk uttrycker sig i text utan vad dom menar. ALQ du verkar ju va en påläst person, så försök se andras åsikter ur ett annat perspektiv!

Ut och fiska med samvete!
                Team [FONT="Comic Sans MS"]Esox Piscators[/FONT]

Kommentera

Förstår inte varför vissa måste reta upp sig nåt otroligt. Om jag hade hittat på det jag skrev vore väl det nåt konstigt. Men det går ju att läsa om på nätet det jag skrev. Bara att söka på Norrland+Gäddor. Och det var första och lättaste sökningen för mig.
                  Sen om man vill tolka en formulering till det yttersta. Och visa sin bravur från utbildning eller skola. Det imponerar inte ett smack på mig. Lika lite som dessa politiker fjantar som knappt vet vad orden betyder dom lägger till med. Men håller med dom fina orden som en trygghet för att slinka undan huvudämnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
                    du MÅSTE fan göra dig dummare än du rimligtvis kan vara!!!

läs nu detta, för det har du uppenbarligen inte gjort!!! det jag pratar om är INTE prickfiskar kontra gäddor, eller vem som tycker vad baserat på vart i landet dom bor... utan alla idiotutsagor som bla. du ofta gör... att så säkert skriva idiotier som "Vad DOM gör med gäddor i NORRLAND vet VI ju sen tidigare." som om det gällde bara norrland och norrlänningar... kan inte svara på dina inlägg förren du åtminstånde bemödar dig med att läsa vad jag skriver... du gör ett klassiskt misstag och rör ihop resonemang, så läs nu igenom detta och se vad det är jag egentligen säger... det jag försöker lära dig är att du måste vara lite mer ödmjuk inför att du faktiskt inte kan tala om ALLA norrlänningar, invandrare, kvinnor, moderater, sportfiskare, gnällgubbar osv osv utan du måste hänvisa till dom du träffat... inte ens det du HÖRT om norrlänningar, invandrare, kvinnor, moderater, sportfiskare, gnällgubbar osv osv duger som underlag för ett resonemang av någon som helst bärighet...

"så härligt!!! äntligen är vi framme vid VI/DOM-tänket även i denna tråd!!! "Vad dom gör med gäddor i Norrland vet vi ju sen tidigare."...

nu får ni fan släppa sargen och komma in i matchen... så rubbat trångsynta och bigotta kan ni fan inte vara på riktigt! hoppas ni spelar, för är det på fullaste allvar behöver ni fan en hjärnröntgen... ta ett djupt andetag och säg efter mig...

- nej man kan inte säg att ALLA norrlänningar, invandrare, svenskar, tjejer, sportfiskare, gubbar, hårdrockare är på det ena eller andra sättet!!! det går bara inte!

kan ni inte hajja det? ska det vara så svårt att begripa att det empiriska underlaget för en sån utsaga är noll och inget förrän man faktiskt TRÄFFAT dom ALLA man snackar om, och dessutom att samtliga agerar på exakt samma sätt när det gäller ett visst givet beteende... kom igen nu och lämna sandlådan!!!"

läs nu det igen, och se om du begriper...
                    om inte läs igen och igen och igen...

PS... uppenbarligen såg du inte heller detta!!!
                    "ditt försök att byta ämne, och börja svammla om prickfiskar kontra gäddor var bara patetiskt..."

inte heller detta:
                    "du ser!!! redan nu har jag lyckats lära dig något vettigt! du skriver "att många i dom övre regionerna ser gäddor..." istället för "Vad dom gör med gäddor i Norrland vet vi ju sen tidigare." ÄNTLIGEN ser du skillnaden!!! många av något, är ta mig fan inte ALLA, eller ens dom flesta, utan just många...

när det man menar och det man faktiskt skriver har sån diskrepans, är risken överhängande för feltolkningar och missförstånd. för att inte glömma att det faktiskt finns idioter som inbillar sig att man kan generallisera i sån absurd utsträckning..."

Tror i o f s att alla moderater är smarta....
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Det förklarar ju!

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
                      Tror i o f s att alla moderater är smarta....
                      En politiker!
                      Team [FONT="Comic Sans MS"]Esox Piscators[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      234 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      237 visningar
                      0 gillar