Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
    så härligt!!! äntligen är vi framme vid VI/DOM-tänket även i denna tråd!!! "Vad dom gör med gäddor i Norrland vet vi ju sen tidigare."...

nu får ni fan släppa sargen och komma in i matchen... så rubbat trångsynta och bigotta kan ni fan inte vara på riktigt! hoppas ni spelar, för är det på fullaste allvar behöver ni fan en hjärnröntgen... ta ett djupt andetag och säg efter mig...

- nej man kan inte säg att ALLA norrlänningar, invandrare, svenskar, tjejer, sportfiskare, gubbar, hårdrockare är på det ena eller andra sättet!!! det går bara inte!

kan ni inte hajja det? ska det vara så svårt att begripa att det empiriska underlaget för en sån utsaga är noll och inget förrän man faktiskt TRÄFFAT dom ALLA man snackar om, och dessutom att samtliga agerar på exakt samma sätt när det gäller ett visst givet beteende... kom igen nu och lämna sandlådan!!!

Jo fast alla borrar jag har träffat har varit randiga..typ några streck på sig..;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
      Jo fast alla borrar jag har träffat har varit randiga..typ några streck på sig..;-)
      Fast hos vissa går ränderna aldrig ur..
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

aha! visste inte att elanen var norrlänning... tror att om du anstränger dig lite så förstår du vad jag syftar på... och andra sidan vill du inte förstå spelar det nog ingen roll om du anstränger dig!!!

visst kan man säga att man upplever än det ena och än det andra, men när det kommer till tvärsäkra påståenden som att något ÄR på ett visst sätt eller vissa ALLTID gör på ett visst sätt så bör folk i det stora hela vara lite försiktigare... men jag vet att du bergiper detta, egentligen!
        Sluta klema med norrlänningarna, vi som sett filmen jägarna vet hur dom är.....
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
          Sluta klema med norrlänningarna, vi som sett filmen jägarna vet hur dom är.....
          tycker att du inte riktigt nyanserar, mer som en blandning av jägarna och pistvakt...
          achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
          \m/

Kommentera

ALQ, att många i dom övre regionerna ser gäddor som skräpfisk. Var inget nytt trodde jag. Men du ALQ måste ha blundat, stoppat fingrarna i öronen eller helt stoppat huvudet under kudden alldeles för många gånger i ditt liv.
            Varför tror du att dom flesta slaktartävlingar på gädda sker i landets högre delar.
            Jo därför att prickfisken alltid stått på en högre skala av värde.
            Men det har du väl inte hört tala om heller.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
              ALQ, att många i dom övre regionerna ser gäddor som skräpfisk. Var inget nytt trodde jag. Men du ALQ måste ha blundat, stoppat fingrarna i öronen eller helt stoppat huvudet under kudden alldeles för många gånger i ditt liv.
              Varför tror du att dom flesta slaktartävlingar på gädda sker i landets högre delar.
              Jo därför att prickfisken alltid stått på en högre skala av värde.
              Men det har du väl inte hört tala om heller.
              du ser!!! redan nu har jag lyckats lära dig något vettigt! du skriver "att många i dom övre regionerna ser gäddor..." istället för "Vad dom gör med gäddor i Norrland vet vi ju sen tidigare." ÄNTLIGEN ser du skillnaden!!! många av något, är ta mig fan inte ALLA, eller ens dom flesta, utan just många...

när det man menar och det man faktiskt skriver har sån diskrepans, är risken överhängande för feltolkningar och missförstånd. för att inte glömma att det faktiskt finns idioter som inbillar sig att man kan generallisera i sån absurd utsträckning...

PS... ditt försök att byta ämne, och börja svammla om prickfiskar kontra gäddor var bara patetiskt...
              achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Gädda och åter gädda!

du ser!!! redan nu har jag lyckats lära dig något vettigt! du skriver "att många i dom övre regionerna ser gäddor..." istället för "Vad dom gör med gäddor i Norrland vet vi ju sen tidigare." ÄNTLIGEN ser du skillnaden!!! många av något, är ta mig fan inte ALLA, eller ens dom flesta, utan just många...

när det man menar och det man faktiskt skriver har sån diskrepans, är risken överhängande för feltolkningar och missförstånd. för att inte glömma att det faktiskt finns idioter som inbillar sig att man kan generallisera i sån absurd utsträckning...

PS... ditt försök att byta ämne, och börja svammla om prickfiskar kontra gäddor var bara patetiskt...

Jag har inte förstått varför det är sånt fokus på en fisksort som Gädda!
                Jag har insett att det finns många i vårt avlånga land som fiskar gädda, men att dessa gäddfantaster har den inställningen att den är utrotningshotad.
                C&R på gädda hör väl till vardagen, men så fort det snackas om C&K då går dom i taket. Jag har inte sett en tråd om Gös, H-Ö och övriga prickfiskar hur man bör köra med C&R VARFÖR????? (är dom för goda?)
                Dessa fiskars population är ju en bråkdel av gäddans!
                Sen att det finns dom som bryr sig om att man rensar ur dessa "tusenbröder" till abborrar är ju bara patetiskt!

Ut och fiska med samvete!
                Team [FONT="Comic Sans MS"]Esox Piscators[/FONT]

Kommentera

Ja du ALQ fortfarande är du kvar i drömriket. När blev gäddan sett mer värd än laxartade fiskar generellt över hela landet. Ser du att jag skriver hela landet. Inte vartenda person.
                  Om du nu påstår att gäddan är lika mycket värd i andras ögon.
                  Konstigt då att nästan alla fiskeprogram handla om laxfiskar.
                  Dem som märker ord får stå för dig och dina omvälvande tolkningar på ganska självklara saker.
                  Att du bor i Stockholm som jag själv gör. Och inte längre upp i landet. Kan ursäkta till en viss del.
                  Åk gärna upp till exempelvis Luleå och fråga folk vad dom tycker om gädda. Kontra en inplanterad regnbåge.
                  Var faktiskt en debatt i en Norrlanstidning där jag själv deltog.
                  Där var det inget snack annat än att gäddan dög till grisföda eller kastas upp i skogen.
                  Nåt undantag fanns att dom tyckte att den faktiskt gick att äta.
                  Så läs på lite mer om hur verkligheten är innan du säkert vet hur det står till.

Kommentera

ALQ, gå in på Storslokens hemsida. Där kan du få lite matnyttigt att lära dig om klubbning. Titta gärna lite på bilderna också. Tror knappast att det hade varit klubbning i mängd (ton) på prickfisk i den skalan. Finns nog inga tävlingar mer än liknande Vänern där det kan klubbas i sån riklig mängd som just i dessa gäddtävlingar.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                      Ja du ALQ fortfarande är du kvar i drömriket. När blev gäddan sett mer värd än laxartade fiskar generellt över hela landet. Ser du att jag skriver hela landet. Inte vartenda person.
                      Om du nu påstår att gäddan är lika mycket värd i andras ögon.
                      Konstigt då att nästan alla fiskeprogram handla om laxfiskar.
                      Dem som märker ord får stå för dig och dina omvälvande tolkningar på ganska självklara saker.
                      Att du bor i Stockholm som jag själv gör. Och inte längre upp i landet. Kan ursäkta till en viss del.
                      Åk gärna upp till exempelvis Luleå och fråga folk vad dom tycker om gädda. Kontra en inplanterad regnbåge.
                      Var faktiskt en debatt i en Norrlanstidning där jag själv deltog.
                      Där var det inget snack annat än att gäddan dög till grisföda eller kastas upp i skogen.
                      Nåt undantag fanns att dom tyckte att den faktiskt gick att äta.
                      Så läs på lite mer om hur verkligheten är innan du säkert vet hur det står till.
                      du MÅSTE fan göra dig dummare än du rimligtvis kan vara!!!

läs nu detta, för det har du uppenbarligen inte gjort!!! det jag pratar om är INTE prickfiskar kontra gäddor, eller vem som tycker vad baserat på vart i landet dom bor... utan alla idiotutsagor som bla. du ofta gör... att så säkert skriva idiotier som "Vad DOM gör med gäddor i NORRLAND vet VI ju sen tidigare." som om det gällde bara norrland och norrlänningar... kan inte svara på dina inlägg förren du åtminstånde bemödar dig med att läsa vad jag skriver... du gör ett klassiskt misstag och rör ihop resonemang, så läs nu igenom detta och se vad det är jag egentligen säger... det jag försöker lära dig är att du måste vara lite mer ödmjuk inför att du faktiskt inte kan tala om ALLA norrlänningar, invandrare, kvinnor, moderater, sportfiskare, gnällgubbar osv osv utan du måste hänvisa till dom du träffat... inte ens det du HÖRT om norrlänningar, invandrare, kvinnor, moderater, sportfiskare, gnällgubbar osv osv duger som underlag för ett resonemang av någon som helst bärighet...

"så härligt!!! äntligen är vi framme vid VI/DOM-tänket även i denna tråd!!! "Vad dom gör med gäddor i Norrland vet vi ju sen tidigare."...

nu får ni fan släppa sargen och komma in i matchen... så rubbat trångsynta och bigotta kan ni fan inte vara på riktigt! hoppas ni spelar, för är det på fullaste allvar behöver ni fan en hjärnröntgen... ta ett djupt andetag och säg efter mig...

- nej man kan inte säg att ALLA norrlänningar, invandrare, svenskar, tjejer, sportfiskare, gubbar, hårdrockare är på det ena eller andra sättet!!! det går bara inte!

kan ni inte hajja det? ska det vara så svårt att begripa att det empiriska underlaget för en sån utsaga är noll och inget förrän man faktiskt TRÄFFAT dom ALLA man snackar om, och dessutom att samtliga agerar på exakt samma sätt när det gäller ett visst givet beteende... kom igen nu och lämna sandlådan!!!"

läs nu det igen, och se om du begriper...
                      om inte läs igen och igen och igen...

PS... uppenbarligen såg du inte heller detta!!!
                      "ditt försök att byta ämne, och börja svammla om prickfiskar kontra gäddor var bara patetiskt..."

inte heller detta:
                      "du ser!!! redan nu har jag lyckats lära dig något vettigt! du skriver "att många i dom övre regionerna ser gäddor..." istället för "Vad dom gör med gäddor i Norrland vet vi ju sen tidigare." ÄNTLIGEN ser du skillnaden!!! många av något, är ta mig fan inte ALLA, eller ens dom flesta, utan just många...

när det man menar och det man faktiskt skriver har sån diskrepans, är risken överhängande för feltolkningar och missförstånd. för att inte glömma att det faktiskt finns idioter som inbillar sig att man kan generallisera i sån absurd utsträckning..."
                      achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      208 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      1 svar
                      142 visningar
                      0 gillar