Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad anser ni om tävlingsmetoden i pimpelfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu lägger jag upp dagens bildbevis under mitt fotoalbum på hur endel pimpelfiskare beter sig.I gryningen ut till gäddfisket hittade vi en påse slängd på isen som var full i abborre och en lake . Sen så satt det fullt av lakekrokar i småa hål och igenfrysna
    Efter en timmas gäddfiske på isen ser jag en gubbe komma mot detta ställe och jag bestämmer mig för att gå dit å skälla lite. Väl framme träffade jag på en icket svensktalande härjad Jugoslav med en morakniv i handen. Jag sänkte strisyxan och försökta prata med honom. Började tycka lite synd om honom då han försökte hacka upp isen med en morakniv, tog väl ca 3 timmar. Men sen så hade han bara lämnat lakarna och en gädda på isen levande

Kommentera

• Pasi 75, usch att du vågar skriva härjad jugoslav. Finns ju dom som kan härleda dig som rasist. Skriv hellre svensk för säkerhets skull. Du vet ju att sanningar är farliga.
      Var nog inte han som lämnat påsen. Det var nog en svensk ska du se.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Pasi 75, usch att du vågar skriva härjad jugoslav. Finns ju dom som kan härleda dig som rasist. Skriv hellre svensk för säkerhets skull. Du vet ju att sanningar är farliga.
        Var nog inte han som lämnat påsen. Det var nog en svensk ska du se.
        Haha jo jag vet att samhället är så snett att man inte skall få tycka till. Jag har ett värre bildbevis sen i somras då 3st nya generationens svenskar står och tjuvfiskar, trots vi sagt åt dem flera gånger. Ena gången då Mangeboy skulle säga till dem så tog ena upp huggkroken i handen och visade vem som bestämmde ....

Kommentera

• Lite oftopic, Hörde från en vän att om man ej har svenskt medborgarskap så krävvs det att man ska ha fiskekort va man än fiskar i sverige?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jorgazz Visa inlägg
            Lite oftopic, Hörde från en vän att om man ej har svenskt medborgarskap så krävvs det att man ska ha fiskekort va man än fiskar i sverige?
            "Utländska medborgare, som är stadigvarande bosatta i Sverige, är likställda med svenska medborgare vad gäller fiske på allmänt vatten och fiske på enskilt vatten med stöd av frifiskebestämmelserna" ( 13 § fiskelagen)

"Alla utländska medborgare har därjämte rätt att i samma utsträckning som svenska medborgare fiska i allmänt vatten samt i enskilt vatten vid havskusterna och i de stora sjöarna med metspö,kastspö, pilk och liknande handredskap som är utrustat med lina och krok....."

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
              "Utländska medborgare, som är stadigvarande bosatta i Sverige, är likställda med svenska medborgare vad gäller fiske på allmänt vatten och fiske på enskilt vatten med stöd av frifiskebestämmelserna" ( 13 § fiskelagen)

"Alla utländska medborgare har därjämte rätt att i samma utsträckning som svenska medborgare fiska i allmänt vatten samt i enskilt vatten vid havskusterna och i de stora sjöarna med metspö,kastspö, pilk och liknande handredskap som är utrustat med lina och krok....."
              TAckar, det var ett mycket givande svar...
              Mvh

Kommentera

• MUSKYTRACKER

Nej du ja kan säga så här , vi slutar helt och fiska, och sånt. de ska va inget nöjje .vi kör catch and realase och driver bort aborrarna vi precis med våra talang fulla knyck och lockelse med pirken. KLART SOM FAN DE SKA VA PIMPELTÄVLINGAR MED VIKT ! Vi plockar förfan flera ton aborre ur samma sjö varje år och det är fortfarande lika mycke och fin fisk i sjön som man får varenda år. så jag förstår liksom inte meningen med att lägga ner med de.

Kommentera

• Ja inte "dödar" tävlingspimplare beståndet i sjöar jag varit på. Nej tycker nog snarare att de flesta blivit bättre.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                  2 svar
                  208 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                  Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                  1 svar
                  141 visningar
                  0 gillar