Ursprungligen postat av BusterX
Visa inlägg
för det första, har jag följt elanens inlägg under flera år, och han gör väldigt ofta svepande generalliseringar där han snackar om att tex. invandrare, norrlänningar osv osv gör si eller så. tröttsamt...
för det andra, jag tror till skillnad från dig att man ska utrycka sig i text exakt på det sätt man menar och inte lämna så mycket tolkningsföreträde. det är ganska svårt att avgöra vad någon "menar" om dom inte skriver exakt det dom menar. det händer ibland att man tex. missförstår även sina vänner i en diskussion, och då har man faktist en hel del bakgrundsinformation att luta sig mot. så om man nu inte menar att alla svenskar, invandrare, norrlänningar, kvinnor osv är på ett visst sätt så ska man inte skriva det heller. det är väl inte så svårt? menar man att dom norrlänningar jag har träffat så är det ju bara att skriva så eller? och hur ska man veta när folk inte menar det dom skriver och NÄR dom menar det dom skriver? i vissa fall kan det tyckas uppenbart, men ofta inte. så för att eleminera missförstånd och feltolkningar är det bra att i så stor utsträckning som möjligt uttrycka sig så exakt som möjligt. om du är det minsta intresserad av mina åsikter och inte tycker att det framgår här, så sök på mina tidigare inlägg och läs... kanske inte så intressant, men det visar i alla fall hur jag resonerar och tänker. jag gör ofta så när jag tycker någon skriver något konstigt eller felaktigt, går igenom deras tidigare inlägg och på så sätt skaffa mig ett bredare prespektiv av personen. jag rekomenderar att du även gör så med elanens tidigare inlägg... han kallas inte magis gnälligaste surgubbe utan anledning!!! ;-)
pasi75 har en bra point... (men ingen 400TE :-)
Kommentera