Tycker nog att när man beträder en is så är det på egen risk och man själv har fulla ansvaret. Visst jag ska ju inte rigga en fälla. Barn som kan falla igenom ett hål bör nog inte vistas ensamma på isen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Märka ut pimpelhål
Collapse
X
-
Kul att det leder till diskussion!
Givetvis är det bombsäkra att ha barn i snöre/hage, inte köra skotern fort utanför ”leden” på sjön och se sig noga omkring. Jag som tenderar att slarva med mycket av ovan nämnda bitar får skylla mig själv
Hajade som sagt egentligen bara till på att man har så stora hål som omkring 250mm. Har aldrig upplevt några andra hål som problem. (Och inte tänkt på de jag själv lämnar efter mig.)
Som glad amatör drar jag nu ut igen på sjön och pimplar lite. Provar nu med bete på pirken då det varit dött senaste …10? Gångerna
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inläggKanske är det skillnad norröver där man har skoterleder som du nämner. Det saknar vi här i Mellansverige. Där jag isfiskar ser jag aldrig några andra människor så jag har aldrig ens tänkt tanken.
Jag bor i mitten av Sverige (Sundsvall/Härnösand) så här är det snörik vinter en månad till iaf & i regel mycket skidåkare och skoterförare osv.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera